Mehhaanikud parandasid kiirelt Tänaku auto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Peep Pahv
Copy
Ott Tänaku masin.
Ott Tänaku masin. Foto: Ülla Tamm / Valgamaalane

Rally Estonia liider Ott Tänaku auto hakkas tänasel teisel kiiruskatsel tõrkuma – mootorist kadus jõud. Sellele kiiruskatsele järgnenud tehnohooldesse tuli Tänak üsna mureliku näoga. Vestluses oma tiimi pealiku Markko Märtiniga meenutas ta, et sarnane probleem kimbutas teda ka hiljutisel Poola MM-rallil. Mehhaanikud said probleemi põhjusele siiski kiiresti jälile ja pool tundi kestnud hoolduspausilt lahkus Tänak juba taas täiesti töökorras masinaga.

«Probleemid olid juba katse alguses, kuid viimased viis kilomeetrit oli asi väga hull,» rääkis Tänak. «Proovisime sõita nii kiiresti kui saime, kuid turbo rõhu puudumist ei saa millegagi kompenseerida.»

Lisaks tehnilistele probleemidele, näiteks Siim Plangi autol hakkas sidur libisema, kimbutas täna hommikul rallimehi ka ilmataat. Esimesel kiiruskatse keskel hakkas sõitjate jaoks ootamatult vihma kallama ja see muutis raja väga libedaks. «Tee oli väga märg ja muutus ka väga libedaks,» nentis Tänak.

Neli kiiruskatset enne lõppu juhib Tänak siiski kindlalt. Timmu Kõrge kaotab talle 48,3 ja Tänakun probleeme ära kasutades päeva pikima kiiruskatse võidu noppinud Aleksei Lukjanuk 49 sekundit. Seega käib Kõrge ja Lukjanuki vahel jätkuvalt äge duell. Tänasel esimesel kiiruskatsel oli parem Kõrge, teisel aga Venemaa külaline.

«Pikkade sirgetega kiiruskatsetel, kus palju täishooga sõitmist, on meil raske R5 autoga N-rühma masinale vastu saada,» tõdes Kõrge ja kinnitas, et püüab säilitada senist rahulikkust.

Tagasi üles