Nagu juba traditsiooniks saanud, toimus laupäeval Pärnu lennuväljal peetud Speedesti kiirendusvõistlus ilmataadilt ekstra kohale tellitud lõõskava päikese all. Pärast treeningsõite alustati 50 osavõtjaga aja- ehk kvalifikatsioonisõitudega 402,33 meetrisel distantsil, millele järgnesid finaalid ning ülipõnev superfinaal.
Speedesti kiirendusvõistluse naelaks olid pulmad keset kiirendusrada
Esimest korda sarja 11 aastase ajaloo jooksul võttis kaherattaliste klassis võistlustest osa ka naisterahvas! Kaunitar Kaisa Tõniste tegi oma Street Bike 10ga tõeliselt head tööd ja pälvis nii sellega nii korraldajate, võistlejate kui ka ajakirjanike sooja tähelepanu.
Pulmad keset kiirendusrada!
Et Speedest Nightrace on tõeline pereüritus, kuhu tasub ikka koos naise ning lastega tulla, seda näitas käesoleval aastal ilmekalt fakt, et kiirendusvõistlus oli osa pulmadest. Nimelt võttis kiirendusega seotud inimestele tutvustamist mitte vajav Ardo Kalda lõpuks naiseks oma pikaaegse elukaaslase Pille.
Kuna paar tutvuski omavahel just kiirendusrajal, siis ei jäetud seal oma pulmaauto, kaunilt lilledega ehitud musta Tšaikaga, mõõtu võtmata ka nüüd. Saateks olid neile Nightrace’i väisama tulnud ligemale 3000 pealtvaataja kestvad ovatsioonid!
Alal on tulevikku
Peakorraldaja Aivo Halanurme sõnul kukkus üritus suurepäraselt välja. «Üritusega jäin väga rahule, võistlus toimus vastavalt ajakavale. Suur kuumus hoidis küll kahjuks inimesi päeval rannas, kuid õhtuks jõudsid massid kenasti kohale,» rõõmustas ta. «Hea meel oli ka selle üle, et kuigi kuumus ületas kohati 30 kraadi piiri, olid autod tehniliselt nii heas seisukorras, et mootoritega mitte midagi ei juhtunud,» lisas Halanurm.
Halanurme sõnul oli selle aasta kiirendusvõistluse oluliseks märksõnaks kohale tulnud Juniorite ehk autojuhilube veel mitte omavate võistlejate osakaal, kellel vanust alates 14 eluaastast. Peakorraldaja hinnangul näitab see, et alal on tulevikku ning järelkasvu üle kohe kindlasti muretsema ei pea. Ala suurim probleem on aga selles, et Eestis on suur puudus korralikest võistlusradadest. «See on punkt, mille peale võiksid riigiisad ehk natuke mõelda, sest muidu on oht, et ala sureb välja, kuigi inimeste poolne huvi selle vastu on väga suur,» nentis Halanurm.
Võistlusklasside paremad:
STREET A
1. Tarvo Järv
2. Raigo Lepp
STREET B
1. Kaido Reisser
2. Toomas Tuuling
SPORTSMAN ET
1. Kristi Tihvan
2. Delvis Siimson
JUNIOR BRACKET
1. Dan Siimson
2. Marcel David Tõeleid
OUTLAW
1. Reino Poom
2. Veljo Einberg
STREETBIKE
1. Erko Poska
2. Kaisa Tõniste
PROBIKE
1. Erki Anto
2. Nils Laur
STREET MODIFIED
1. Lauri Soots
2. Kristo Luhaäär