Karl Kruuda ja Martin Järveoja tõestasid Soome MM-ralli esikohaga WRC2-sarjas, et peamine on piisav kiirus ja probleemivaba sõit. «Soomes MM-ralli võit on iga sõitja unistus,» hõiskas Kruuda finišis. Tema peamised rivaalidel läks kehvasti: teise koha saanud Jari Ketomaal purunes korra ja kolmandaks jäänud Ott Tänakul kaks korda rehv.
Kruuda sai unistuste võidu
Kruuda asus klassi liidriks laupäeva ennelõunal, kui Ketomaa rehvivahetajaks kehastus ja üle kolme minuti kaotas. Sealtmaalt tuli Kruudal vaid hädadest hoiduda ja finišisse jõuda. Ent Jyväskylä ülikiiretel kruusateedel tekib paratamatult ohtlikke hetki – tekkis Kruudalgi – ning ega inime massina vastu saa (nii ohanud eideke, kui jäänud pühapäevasel jumalateenistusel orelist kolm salmi maha): sügavast teeaugust läbi sõites süttis infopaneelil õlisurve hoiatustuli. Kruuda arvas, et tegu on kõigest sensoririkkega, kuid tegutses sealtmaalt igaks juhuks ettevaatlikult. «Hea, et päeva õnnelikult õhtusse sai. Turvaline edumaa andis hea ööune,» rääkis Kruuda meediale.
Kitsad kurvid, suured kivid
Pühapäeval jõudis Kruuda rahulikult WRC2-sarja võitjana finišisse ning sai kokkuvõttes 10. koha, teenides elu esimese MM-punkti. Ketomaa kaotas 2.08,7, Tänak 2.32,2.
«Suurepärane saavutus, kuid loomulikult ei tulnud võit lihtsalt,» tõdes Kruuda. «Pärast ehmatust õlisurvega võtsime hoo maha ja kindlustasime esikohta. Kerge see polnud, iga kurv tundus kitsam ja iga kivi tee peal suurem kui tegelikult. Ma polnud kiireim sõitja, ent suutsin vältida probleeme ja samas näidata head kiirust, mis oli edu alus.»
Pärn taaskord esimene
Tänak pidas laupäeval meeleheitlikku võitlust esmalt poodiumikoha, pärast Ketomaa ajakaotust aga suisa teise koha nimel. Ta võitis kümnest kiiruskatsest kaheksa, oli vahepeal roolivõimuga kimpus, kuid jõudis ikka soomlasele kuklasse hingama, 21,9 sekundi kaugusele. Pühapäeval, tundub, palus meeskond Tänakul hoogu maha võtta, et lahing talle ja Ketomaale saatuslikuks ei saaks. Nii tuli leppida kolmanda kohaga.
«Kindlasti ei saa tulemusega rahul olla. Väga keeruline nädalavahetus oli, erinevate probleemide tõttu kaotasime seitsme minuti ringis,» selgitas Tänak. «Oleme tegelikult positiivselt üllatunud, et sõitsime nii palju aega tagasi, kuid puudu jäi ikkagi kaks ja pool minutit. Kui asjad toimisid, näitasime head rütmi ja kiirust.»
Jyväskyläs triumfeeris teinegi Eesti rallimees – Sander Pärn, kel kaardilugejaks James Morgan, võitis Drive DMACK Fiesta Trophy sarjas. Ta oli parim ka Portugalis ja Poolas ning juhib sarja veenvalt.
«Hooaja kolmas võit, ja eriti siin, Soomes, on väga magus,» rõõmustas Pärn. «Suutsime sõita targalt. Reedel kaotasin Tom Cave’ile, mitte küll palju, kuid siiski, aga suutsin sellega leppida, ja järgmise päeva hommikul tundsin, et nüüd on minu kord rünnata. Kõik toimiski.»
Kes tuleb WRC2-sarjas maailmameistriks?
Seis WRC2-sarja MM-arvestuses on segane. Vastavalt reglemendile lähevad arvesse kuus paremat tulemust seitsmest rallist, kuhu sõitja on punktide saamiseks üles antud. Kui enamikul tiitlipretendentidest on praeguseks seljataga viis-kuus võidukihutamist, siis Katari mehel Nasser Al-Attiyahil vaid kolm, millest kaks ta võitis, ühe katkestas. Al-Attiyahil on lihtsam punkte koguda, sest hooaja lõpuosas, kus rivaalidel kirjaminevad rallid juba sõidetud, on ka konkurents märgatavalt kesisem. Hooaja lõpuni jääb veel viis MM-etappi.
Pärast Soome rallit näeb punktiseis välja järgmine (sulgudes sõidetud rallid): 1. Lorenzo Bertelli (5) 81, 2. Juri Protassov (6) 75, 3. Karl Kruuda (5) 74, 4. Jari Ketomaa (5) 72, 5. Ott Tänak (5) 60, 6. Nasser Al-Attiyah (3) 50.
Protassov on sisuliselt mängust väljas, sest tal on kirjas kaks katkestamist ja võimalus koguda maksimaalselt 100 punkti. Ka Tänaku seis pole kiita, sest ta võib küll võita mõlemad järelejäänud rallid, kuid peab ikkagi lootma rivaalide ebaõnnele. Ülejäänud on mängus sees.
Kruuda osaleb tänavu veel Hispaania ja Suurbritannia rallil, Tänak kihutab esmalt Saksamaal ja sealt vaatab edasi.