Unibeti kihlveokontoris spekuleeritakse, kas Eesti läbi aegade parim rallisõitja Markko Märtin võib naasta autoralli MM-sarja enne 2011. aastat.
Lõuna-Eesti rallil startiv Märtin tagasitulekust: ma ei tea, kust need jutud tulevad
Nädalavahetusel Lõuna-Eesti rallil osalev Märtin vastab: «Ma ei tea, miks nad seda kirjutavad ja kust need jutud tulevad. See ei ole praegu oluliselt tõenäolisem, kui oli varem.»
Samas avaldas Märtin, et ka tema puhul kehtib väljend «Ära iial ütle «ei iial»». Kas Lõuna-Eesti ralli jääb tema viimaseks või osaleb ta tulevikus veel mõnel rallil, pole veel teada. Küll aga on teada, et nädalavahetusel Ford Focus 03 mudeliga sõitev Märtin asub starti vaid võidumõtetega.
«Kõik peaksid seda tegema, madalamat eesmärki pole mõtet seada. Aga eks näis, mis toimuma hakkab. Kindlasti on ilmastikuolud huvitavad ja sõit võib nii üht- kui teistpidi keeruline tulla,» avaldas Märtin, kes pole neli aastat tõsiselt võidu kihutanud. Küll aga on ta osalenud katsesõitudel.
Küsimusele, miks ta just nüüd otsustas starti tulla, vastas Märtin: «Aga miks mitte? Lõuna-Eesti teed on väga lahedad ja mulle on alati meeldinud seal sõita. Asjade kokkulangemisel tundus see mõistlik otsus.»
Suur teene Märtini starti meelitamisel oli loomulikult peakorraldajal Urmo Aaval, kes eestlasele järjekindlalt peale käis. «Initsiatiiv oli ikka korraldajate poolelt,» tõdes Märtin, kellele peaksid tõsisemat konkurentsi hakkama pakkuma kolm WRC-autoga kihutavat meest: Läti võidusõitjad Ivars Vasaraudzis ja Raimonds Kisiels ning eestlane Georg Gross. Iseasi muidugi, kas nad Märtinile üldse konkurentsi pakkuda suudavad.
Kui Märtini puhul pole selge, kas ta pärast nädalavahetust veel mõnel rallil kaasa teeb, siis Ott Tänakule on Lõuna-Eesti ralli hea ettevalmistus Soome ralliks. Teadupärast sarnanevad Lõuna-Eesti ralli teed paljuski Soome ralli omadega.
«Eks võidusõit on ikka võidusõit – muidugi läheme oma parimat andma. Samas tuleb tõdeda, et konkurents on tänavu väga tugev,» avaldas Tänak, kes asub N-rühma võitu jahtima.
Peakorraldaja Urmo Aava sõnul on korraldus ladusalt kulgenud. Ainukese miinusena nimetas ta seda, et kui algul oli eesmärk tuua starti kümme WRC-autot, siis reaalsuses tuli leppida neljaga. «Esimese aasta kohta paneksin hindeks «hea», loodetavasti saab järgmistel aastatel juba rohkem WRC-autosid starti,» lisas Aava.
Rally Estonia sõidetakse Lõuna-Eesti teedel 16.–18. juulini, tegu on Eesti autoralli meistrivõistluste kolmanda etapiga. Tänavu on see ainus Eesti teedel toimuv võistlus, mis on kantud Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) kalendrisse.
Lõuna-Eesti ralli
16. juuli
16.30 start Otepää Tehvandi suusastaadionilt,
18.30 linna kontrollpunkt Valga kesklinnas, kaks kiiruskatset kruusal kogupikkusega 44,6 km.
17. juuli
9.33 kolm kiiruskatset kruusal kogupikkusega 54 km,
14.08 kolm kiiruskatset kruusal kogupikkusega 54 km
18. juuli
10.03 kolm kiiruskatset kruusal kogupikkusega 36,5 km,
12.30 auhinnatseremoonia Otepää Tehvandi suusastaadionil.