Täna ja homme toimub Tallinnas Filtri teel suur Eesti ja Põhjamaade driftivõistlus, kus võistlevad ka naisdriftijad. Mõned neist plaanivad lisaks naisteliigale võistelda ka meistrivõistluste arvestuses ehk meestega.
Esmakordselt Eestis – naised võistlevad driftirajal
Esmakordselt toimub Drift Ladies League, kus rajal on ainult naised. Praegu on eelregistreerunud viis naisdriftijat Eestist, Soomest, Lätist ja Rootsist. Eestit esindab meie esimene ja ainus naisdriftija Marje Salumets, kes on driftimises Eesti naiste lippu kõrgel hoidnud.
Naisteliiga algataja on Läti driftikuninganna Kristine Stanevica, kes on Läti esimene naisdriftija ning sõitnud ka Queen of Europe driftisarja. Laulja, raadiodiskori ja ürituste korraldajana tuntud Stanevica on autospordiga tegelenud juba üle kümne aasta. Armastus võidusõidu vastu sai alguse rallist, seejärel proovis ta jääsõitu, siis ringrada ning viimasel viiel aastal on teda nähtud vaid driftirajal. Kuna driftimine on ringrajasõidust ja teistest autosportidest erineva tehnikaga, siis otsustas ta kõigepealt driftikooli minna. Valituks osutus driftikool Belgias, kus õpetati talle õigeid sõiduvõtteid.
Stanevica esimeseks autoks oli Volvo 760, mis osutus väga keeruliseks driftiautoks. Originaalseisus auto, pealegi üsna lahja mootoriga, ei olnud eriti driftikõlblik. Meeskond otsustas, et Volvo tuleks hüljata ning asemele tuli Nissan Skyline. Ka algsest 330 hobujõust jäi väheks ning appi võeti turbo. «Nüüd on 450 hobujõudu piisav ja lõpuks ometi saan ma öelda, et kõik on paigas ning mul on väga hea meel rajal konkurentsivõimeline olla,» rääkis Stanevica, kes on rajal mõõtu võtnud nii naiste kui meestega. Tänavune hooaeg on kulunud peamiselt auto ehitamisele ja sättimisele ning võistelda pole ta saanud. Mullu tuli ta Läti drifti meistrivõistlustel pro-Am (meie mõistes pro-street) klassis kaks korda poodiumile ning seda mitte naiste seas, vaid konkurentideks olid meesdriftijad.
Kui Stanevica rajal võistlemas pole, siis näeb teda tihti drifti hindaja ametis, sest reegleid tunneb ta väga hästi.
Oma suurimaks konkurendiks peab lätlanna oma Soome kolleegi Krisse Aaltot, kes samuti ei piirdu ainult naisteliigaga, vaid ühineb Põhja-Euroopa meistrivõistluste sarjaga. Krisse Aalto on driftimisega tegelenud juba kolm aastat. Igapäevaelus töötab ta hobustega ning on ratsutamistreener. «Aga mulle võimsad autod alati meeldinud,» ütles Aalto. Tema esimeseks driftiautoks oli 350-hobujõuline Toyota Soarer, millega ta sõitis Soome avatud driftisarju ning tuli ühes sarjas isegi kokkuvõttes esikohale. Seejärel astus ta sammu kõrgemale, et võistelda pro-street klassis, kus saavutas kokkuvõttes teise koha.
Tänavu võistleb ta kõige vingemas ehk pro-klassis Soome meistrivõistluste arvestuses. Selle jaoks vajas ta ka võimsamat autot. Uueks autoks sai samuti Toyota Soarer, aga sel on juba 530 hobujõudu. Hooaja jooksul on autot pisut veel seadistatud ning praeguseks töötab auto ideaalselt. «Oma suurimaks õnnestumiseks pean seda, et mul oli julgust drifti üleüldse proovida. Ma olen Soome esimene naisdriftija. See spordiala on pakkunud mulle palju kogemusi ning mul on alati väga lõbus, kui olen oma uue auto roolis,» rääkis Aalto.
Lisaks Marje Salumetsale, Kristine Stanevicale ja Krisse Aaltole võistlevad naiste driftiliigas ka lätlanna Sabine Andriksone ja rootslanna Jennie Anderson.
Pärast naisteliiga finaalsõite jätkub võistlus Eesti meistrivõistluste pro-klassi viimase etapi ja Põhjamaade driftisarja teise etapiga. Siis on rajal nii naised kui mehed korraga. Allahindlusi ei tehta kellelegi ning võita saab vaid parim. Tegemist on pro-klassi hooaja viimase etapiga, seega saab laupäeva õhtuks selgeks, kes on Eesti parim driftija.
Programm:
Reede, 22. august
17.30-19.40 treeningsõidud
20.00-21.30 kvalifikatsioonisõidud
Laupäev, 23. august
11.00 avatakse väravad pealtvaatajaile, tandemtreeningud
13.10-13.45 võistlejate koosolek
14.00-14.30 võistlejate tutvustus
14.45 Nordic Ladies Drift League tandemsõidud
15.45 NEZ ja Eesti meistrivõistluste tandemsõidud
19.00 autasustamine