Selgusid rahvuste krossil osaleva Eesti koondise sõitjate nimed

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sten Jupaschevski (nr 421) ja Priit  Järvloo (nr 28).
Sten Jupaschevski (nr 421) ja Priit Järvloo (nr 28). Foto: Rauno Kais

Selle aasta quadide rahvuste kross toimub koos külgvankrite sama võistlusega 11.-12. oktoobril Hollandis, Markelo motokrossirajal. Eestit esindavad Hollandis Priit Järvloo, Sten Jupaschevski ja Kaspar Kangur.

Kui Järvloo ja Kangur esindavad Eestit Rahvuste krossil juba kolmandat korda, siis 2013. aasta Eesti meistrile Sten Jupaschevskile on see uueks väljakutseks.

«Usun, et tegemist on väga elujõulise meeskonnaga. Koondise kõige suuremate liivaradade kogemustega on sellel aastal Hollandi meistrivõistluste sarja kaasa sõitev ja hetkel neljandat kohta hoidev Järvloo. Koondise noorim liige Jupaschevski on aasta läbi väga kiiret hoogu näidanud ja mõne nädala tagusest kergest vigastusest jõudsalt paranenud. Liivaradade kogemustest ei tule puudu ka erinevatel võistlustel stabiilselt häid tulemusi näidanud Kanguril. Ettevalmistuse ühe osana plaanivad koondise liikmed sõita kaasa nädal enne Rahvuste krossi toimuva Hollandi meistrivõistluste viimase etapi Ossis,» tutvustas tänavust Eesti koondist selle juht Mart Adamson.

«Markelo raja puhul on tegemist kõvema liivarajaga, kus quadidel ei kasutata tavapäraseid suuri liivarehve. Paras nikerdamise rada on, kus hüppele järgneb kohe kurv ja sellise profiiliga on enamus rajast. Kuna tegemist pole pehme ja raske liivarajaga, siis see peaks meile sobima. Eesti meeskonnas on kiired sõitjad ja kui kõik me kolm anname endast maksimumi ning ebaõnne ei koge, siis on koht esikuuikus üpriski reaalne,» rääkis eesootavast rajast ja suurvõistlusest Järvloo.

Kaspar Kanguri sõnul ei saa Hollandis kellegil kerge olema: «Eks kõikidel sõitjatel on seal rajal raske, sest liivarajad lähevad võistluse käigus päris auku. Õnneks rada ei ole väga pehme, et ta lausa põhjatuks muutuks, aga sooni ja auke tuleb sinna kindlasti palju. Et Rahvuste krossil üldse hästi esineda, tuleb sõidud lõpuni sõita, sest iga katkestamine kahandab hea koha võimalikkust, kuna arvesse läheb kuuest tulemusest viis paremat. Kui lisaks halvemale tulemusele juhtub sisse tulema veel mõni katkestamine, siis võid head kohast ainult unistada ning konkurentide ebaõnnele ei ole mõistlik loota. Arvan, et kui me suudame enda maksimumi ära teha, siis oleks koht esimese kuue seas täiesti võimalik, sest meeskond on üks viimaste aastate tugevamaid,» lausus ta.

«Tunne Eestit esimest korda Rahvuste krossil esindada on super! Minu valimine koondisse tuli väikese üllatusena, kuna sellel hooajal on läinud mitmed tiitli püüdmised käest seoses mitmete tehnikaprobleemidega ja paari kukkumisega ning selle tõttu pole häid tulemusi saanud. Samas kiirus on mul tänavu väga hea, olen juhtinud sõite nii Eesti, kui Euroopa meistrivõistluste etappidel. Enda kohta sõitudes ennustada ei tahaks, kuna sellisel suurel võistlusel on konkurents väga tihe, aga luban endast maksimumi anda ning Priidule ja Kasparile võrdväärne meeskonnakaaslane olla. Priit on väga hea liivastel radadel, kuhu me ka läheme ja Kaspar on jällegi väga tugeva füüsisega sõitja, seega kui me kõik teeme oma tulemused ära ja on ka veidi õnne, siis ei ole midagi võimatut,» oli Eesti koondise debütant Jupaschevski optimistlik. 

11. oktoobril sõidetakse Markelos kvalifikatsioonisõidud, kus arvesse läheb meeskonna kolmest sõitjast kahe parema tulemus, mille põhjal selguvad riigid, kes pääsevad järgmisel päeval sõidetavatesse finaalsõitudesse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles