Saada vihje

Lähima konkurendiga sama aja saanud Karl Kruuda võidutses Soomes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Madis Kalvet
Copy
Karl Kruuda.
Karl Kruuda. Foto: Timo Anis

29.-30. augustil sõidetud Soome autoralli meistrisarja viiendal etapil saavutasid üldvõidu SM1 arvestuses võistelnud Karl Kruuda ja Martin Järveoja. Eestlastega identse aja said kirja SM2 arvestuses sõitnud Juha Salo - Marko Salminen.

Karl Kruuda ja Martin Järveoja asusid SM1 arvestuses Turu ralli liidriteks juba avakatse järel. Kolmest kiiruskatsest koosnenud esimese rallipäeva lõpetasid Printsport võistkonna ridades sõitnud eestlased samuti parimal positsioonil, kirjutab rally.ee.

Laupäeval võisteldi viiel kiiruskatsel. Vihast duelli pidasid neil katsetel Ford Fiesta S2000 ralliautol võistelnud Karl Kruuda - Martin Järveoja ning Ari Vihavainen - Jani Vainikka, kelle istumise all Mitsubishi Lancer WRC. Otsustava katse võitsid küll soomlased, kuid eestlaste 7,1-sekundilisest edust jäi siiski järgi 0,9 sekundit. See tähendas, et põhjanaabritel tuli leppida SM1 arvestuses teise kohaga.

Ralli lõppvaatus kujunes seekord ülimalt pingeliseks. Karl Kruuda ja Martin Järveoja ei saanud mitte pelgalt omas arvestusgrupis esikohta, vaid nad teenisid välja ka üldvõidu - ja nii imelik kui see ka ei ole, 0,0 sekundilise paremusega SM2 arvestuses võidutsenud Juha Salo ja Marko Salmineni ees. Kuna kummalgi võistluspaaril oli ralli lõppedes identne aeg 45 minutit ja 49,6 sekundit, võeti pingerea määramisel aluseks avakatse aeg. See oli Kruudal Salo omast poole sekundi võrra parem.

«See oli tore võidusõit,» kommenteeris Salo lakooniliselt. Ta vihjas, et lõppresultaat ei olnud siiski päris see, mida ihaldanuks. «Aga auto, rehvid ja kõik muu toimis suurepäraselt. Tampere ralli on veel tulemas, eks me näe, mis seal korda saadame,» lisas soomlane, kes alistas rivaalid SM2 arvestuses, kus võisteldakse neljarattaveoliste N-rühma autode ning R4 ja FIN N 4WD klassi kuuluvate rallimasinatega. Selles arvestuses saavutasid äsjasel Turu rallil teise koha Kaspar Koitla ja Mait Laidvee. Mitsubishi Lancer Evo üheksal sõitnud eestlasi lahutas kiireimatest 31,3 sekundit. Nende järel olid kolmandad Kristian Kiviniemi - Matti Kangas. Soomlased jäid eestlastele alla 1,2 sekundiga.

«See on hea tulemus,» rõõmustas Kaspar Koitla ralli lõppedes. «Meil oli probleeme tuledega ja kaotasime palju aega,» jätkas ta ja ütles: «aga nüüd on juba uus eesmärk seatud - tahame Tamperes võita! Usun, et viimane etapp tuleb põnev.»

Klasside R5, Super 2000 Rally (2.0 ja 1.6T) ja FIN R 4WD (sh kuni 2002. aasta lõpuni valmistatud WRC-autod) ühisarvestuses Turu rallil võiduni jõudnud Karl Kruuda tunnistas, et tunneb nii tasavägises võistluses saavutatud võidu üle heameelt. «Sain siit uue õppetunni - tuleb juba avakatsest alates peal hoida, sest see võib lõpuks olla olulise tähtsusega. Salo ja Vihavainen olid siin tõsiselt kiired. Et absoluutarvestuse kolm esimest mahuksid 0,9 sekundi sisse, see ei ole tavaline!»

Äsjase võiduga astus Karl Kruuda sammukese lähemale tiitlivõidule Soome autoralli meistrisarjas. Seni oli SM1 arvestuses liider Jarkko Nikara 6 punktiga Karl Kruuda ees, kuid nüüd tõusis eestlane tabeli tippu. Kruudal on nüüd kirjas 85 punkti, Vihavainenil 69,5 ja Nikaral 66. Kaardilugejate arvestuses oli aga Martin Järveoja juba enne Turu rallit tabeliliider.

Meistrisarja liidriks tõusis värskelt ka Kaspar Koitla. Eestlane on kogunud 108,5 punkti. Lähima konkurendi Joni Nikko arvel on 104 punkti. Nii Kristian Kiviniemi kui ka Teemu Asunmaa on seniste võistlustega teeninud võrdselt 73,5 punkti.

Soome autoralli meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse septembri lõpul Tamperes.

Tagasi üles