Velt võitis põnevas duellis Pärtelpoega ning krooniti Eesti meistriks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Hanno Velt
Hanno Velt Foto: Edgar Seemendi

Lõppenud nädalavahetusel sõideti auto24ringil selle aasta mootorrataste ringrajasõidu Eesti meistri- ja karikavõistluste viimane etapp, kus jagati topeltpunktid, mis andis paljudele sõitjatele võimalusi hea tulemuse korral hooaja kokkuvõttes kõrgele kohale jõuda.

Superbike klassis heitlesid finaaletapil meistritiitlile sarja liider Martin Pärtelpoeg, kes loobus SuperStock klassi valitsejatoolist ja kolis sellel aastal suurimasse klassi, ning tänavu 40-ndat juubelit tähistanud Superbike klassi viimase kümnendi parimaid Hanno Velt. Kvalifikatsiooni, kus esimesed neli meest mahtusid ainult 0,4 sekundi sisse, võitis Velt (Kawasaki, RedMoto Honda Racing) Pärtelpoja (Honda, Äksi MK) ning soomlaste Ville Valtoneni (Kawasaki) ja Sami Penna (BMW) ees.

Pärtelpoeg maadles selles sõidus rehviprobleemide käes, kuna tema tsikli tagumisest rehvist hakkas sõidu ajal tükke eralduma ning noormees tegi läbi ka ühe kukkumise. Õnneks saadi aga noormehe võistlusmasin õigeks võidusõiduks korda teha ja ka sõitja ise oli valmis meistritiitlile heitlema.

Võistlussõitu asus juhtima Pärtelpoeg, kes sai liidrina sõita kolm ringi, kui temast möödus tagasihoidliku stardi teinud Velt. Mehed sõitsid tandemina ülejäänud konkurentidest peagi eest ning edestasid Pennat ja Valtoneni vahepeal lähes 5 sekundiga. Äge duell lõppes aga 12. ringil, kui Pärtelpoeg oma tsikli boksiteele keeras ja sõidu katkestas. Põhjukseks jälle tükke eraldama hakanud uus tagarehv.

Velt vormistas peale pearivaali katkestamist endale kindla võidu Penna ja Valtoneni ees. Eesti meistriks tuli seega Velt 145 punktiga, Pärtelpoeg viimaselt etapil punkte juurde ei saanud ja temale kuulus 110 punktiga hõbemedal, pronksi saanud Toomas Tomson (Kawasaki, Motodepoo Team Green), kes oli finaaletapil neljas, jäi hõbedast omakorda 6 punkti kaugusele.

«Võistlus oli väga põnev ja vahetasime Martiniga paar korda kohti ja sõitsime ratas rattas, kuid siis andis tal rehv järgi. Aga minuarust tegi ta kindlasti oma hooaja parima sõidu ja on üldse suure tsikliga väga muljetavaldava esimese hooaja teinud. Minu taktika oli algusest peale stabiilselt sõita, et rehvid oma töötemperatuuri saavutaksid, kuid samas olin valmis ka kohe ründama, kui keegi oleks mööda sõitnud,» arutles Velt.

«Isiklikust aspektist teeb head meelt, et olen sellel hooajal kiiremaks saanud ja edestasin Soome paremaid, kellele veel eelmine sügis ja ka tänavu eelmistel sõitudel siin alla jäin. See sai suures osas teoks tänu Marko Rohtlaanele, kes nõustas mind sõidu kohapealt, telemeetriainfo analüüsimisega tegelenud Risto Klausenile ja mehaanik Ivarile,» võttis oma eduka aasta kokku 10-nda meistritiitli võitnud Velt, kes on meistritiitlit kaitsmas ka järgmisel hooajal.

SuperStock 600 ja Rookie 600 masinaklasside kvalifikatsioonis mahtusid esimesed kolm meest, soomlane Henri Ukonaho (Kawasaki), sarja liider Kristian Beljaev (Yamaha, Yamamoto RC) ja lätlane Janis Eglitis (Kawasaki) 0,3 sekundi sisse, mis eeldas samuti väga ägedat võidusõitu. Selle klassi kaks naist, soomlanna Kirsi Kainulainen (Triumph) ja Maarja Noorak (Yamaha) olid vastavalt viies ja seitsmes. Rookie 600 kolm kiiremat olid soomlane Marko Vuorio (Yamaha), lätlane Dainis Linkis (Kawasaki) ja soomlane Jani Sulin (Yamaha). Oma esimest karikavõitu jahtiv Anastassia Kovalenko (Yamaha) aeg oli meeste seas kuues.

Sõidus asusid esikohale heitlema kvalifikatsiooni kolm kiiremat ja selle lõpetas esimesena Ukonaho, kellele järgnesid sama sekundi sees ka Eglitis ja Beljaev. Kuna lätlane tegi valestardi, sai ta 20 trahvisekundit ja langes selle tulemusena viiendaks. Kainula oli selle klassi viies ja Noorak seitsmes. Rookie600 arvestuses olid kolm kiiremat analoogselt kvalifikatsioonile Vuorio, Linkis ja Sulin, kellest 0,8 sekundi kaugusel lõpetas parima eestlasena Kovalenko, kes suutis ka oma isiklikku rajarekordit parandada.

Beljaev tuli tänavu ülivõimsalt Eesti meistriks olles parim eestlane kõikides osaletud sõitudes ja kogudes hooaja lõpuks 125 punkti. Teise koha sai Noorak (88 p) ja kolmanda Taavi Ross (Kawasaki, 40 p), kes viimasel etapil ei osalenud. Rooki 600 klassi Eesti karikavõitjaks tuli igati teenitult Kovalenko (145 p), kellele järgnesid finaalvõistlusel seitsmes olnud Mait Vestel (Yamaha, Kose AMK, 117 p) ja nüüd viienda koha saanud Kaiko Kolkanen (Suzuki, 65 p).

Külgvankritel jätkasid oma edukat hooaega äsja Soome meistritiitli saavutanud Eero Pärm – Mairon Meius (Suzuki, Päm Racing Team), kes juhtisid enne viimast etappi ka meie meistrivõistlused. Mehed sõitsid kvalifikatsioonis soomlaste Markku Artiola - Joonas Salu (Suzuki) ja Tarmo Tempel - Priit Kass (Suzuki, Matate SK) meeskonna ees välja ka kiireima ringiaja ning tundus, et sama kindlalt võetakse ka sõiduvõit.

Paraku ei läinud meestel sõit nagu plaanitud ja nad langesid peale väljasõitu viimasteks, kuid suutsid marulist tempot tehes end siiski neljandaks sõita. Sõidu võitsid kindlalt Artiola – Salu, kellele järgnesid Alvar Lepson - Silver Kuusk (Suzuki, Matate SK) ja Tiit Aruvee - Ats Kuuseoja (Suzuki, Päm Racing Team).  Eesti meistritiitli said hoolimata viimase etapi seiklustele Pärm – Meius (103 p), teiseks tulid Artiola – Salu (97 p) ja kolmandaks Petri Makkula – Harri Asumaniemi (BMW, 50 p), kes sellel võistlusel ei osalenud.

Rookie 1000 klassis mahtusid kvalifikatsioonis sekundi sisse Hardi Väljamäe (Suzuki, RedMoto Honda Racing), Siim Soomann (BMW, MK Risanti), Aivo Avik (Yamaha, RedMoto Honda Racing) ja lätlane Maris Dankerts (BMW), kuid võidusõit ei olnud nii huvitav, sest Väljamäe sai kõige paremini minema ja tegi kohe konkurentidega vahe sisse ning võttis kindla võidu.

Soomann seevastu magas stardi maha ja oli esimese kurvi järgi alles seitsmes, kuid suutis sellest hoolimata end lõpuks teiseks sõita. Kolmandana ületas lõpujoone Dankerts, kes edestas napi poole sekundiga Avikut, kes tuli aga 113 punktiga Eesti karikavõitjaks. Hooaja kokkuvõttes sai teise koha finaaletapi kaheksas mees Madis Vestel (Suzuki, Kose AMK, 92 p) ja kolmanda Väljamäe (90 p).

C-klassis jätkas oma edukat hooaega Albert Dubnitski (Kawasaki), kes võttis auto24ringilt kindla sõiduvõidu. Teisena ületas lõpujoone Erki Anto (BMW) ja kolmandana lätlane Sergey Panevin (Honda). Hooaja kokkuvõttes järgnesid 75 punktiga karikavõitjaks tulnud Dubnitskile Anto (56 p) ja viimase võistluse kaheksanda kohaga lõpetanud Andry Blank (Honda, MK Risanti, 52 p).

Tagasi üles