Saada vihje

Lõpp marionettidele: vormel-1 tiimid nõuavad FIAlt olulist muudatust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Mercedese sõitjad Lewis Hamilton (paremal) ja Nico Rosberg saavad pidevalt raadio teel tiimilt juhiseid, kuidas võistkonnakaaslasest kiirem olla.
Mercedese sõitjad Lewis Hamilton (paremal) ja Nico Rosberg saavad pidevalt raadio teel tiimilt juhiseid, kuidas võistkonnakaaslasest kiirem olla. Foto: SCANPIX

Mitu vormel-1 sarja võistkonda on esitanud Rahvusvahelisele Autoliidule (FIA) soovi piirata võistluse ajal tiimi ja sõitja vahel peetavat raadiosidet.

Itaalia etapi ajal toimus tavapärane tiimide ja FIA esindajate nõupidamine, kus mitme võistkonna esindajad leidsid, et raadioside selle praegusel kujul peletab fänne, vahendab portaal Autosport. Nimelt vaadatakse sõitjaid aina enam kui marionettnukke, kes täidavad vaid tiimi antud käske. Viimase paari aastaga on raadiosides levima hakanud komme sõitjale teada anda, millises rajalõigus ta telemeetriaandmete põhjal kõige rohkem aega kaotab, seda eriti võrreldes meeskonnakaaslasega. Käesoleval hooajal teeb seda pidevalt sarja ülivõimsalt juhtiv Mercedese tiim, juhendades nii oma sõitjaid Nico Rosbergi ja Lewis Hamiltoni, ehkki mõlemad on tihti niigi ülejäänud konkurentidest ringi peale pool sekundit kiiremad.

Autosport viitab, et muutuse jõustumiseks ei oleks tegelikult vaja isegi reegleid muuta, kuna juba praegu sätestab sarja reeglite punkt 20.1 selgelt: «Sõitja peab juhtima autot üksi ja ilma kõrvalise abita.» FIA peaks niisiis vaid tiimidele selgeks tegema, et igasugune sõitja juhendamine on keelatud, välja arvatud juhul, kui seda tehakse ohutuse tagamiseks.

McLareni võidusõidudirektori Eric Boullier’ sõnul on sõitjate juhendamine kasvanud pärast tänavuste reeglite kehtestamist, mis sunnivad pöörama suurt tähelepanu kütusetarbimisele. «Raadiosõnumeid on edastatud alates sellest ajast, kui raadiod autodele monteeriti. Viimase kolme aasta jooksul on neid hakatud lihtsalt rohkem eetrisse laskma ja sellest ka probleemid,» sõnas Boullier. «Võiksime aga kehtestada uue reegli, mis teeks asjad lihtsamaks ja lubaks sõitjatel ennast rajal vabamalt tunda, kas pole? Kindlasti oleks nii parem.»

Tiimid ja FIA loodavad muudatuse osas kokkuleppele jõuda juba enne Singapuri etappi, mis peetakse 21. septembril.

Tagasi üles