Reedel ja laupäeval sõidetakse Tartus ja selle ümbruses selle aasta Eesti autoralli meistrivõistluste kuues etapp, Tartu Rally. Kuigi iga klassi võit on selle saajale väga oluline, on siiski kõige tähtsam ralli üldvõit ja on põhjust arvata, et rallivõitja tuleb neljaveoliste autode N4 klassist.
Tartu Rally üldvõidule tuleb tihe rebimine
Esimesena lähevad rajale tänavu neljal etapil osalenud ja kõik maksimumpunktidega N4 klassis võitnud Aleksei Lukjanuk ja Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer EVO X). Ralli Eesti meistrivõistluste etapi absoluutvõidu on mehed saanud kõigil neljal etapil. Kindlasti on nad ühed soosikud ka Tartu Rally'il. Heameel on taas Eestis sõitmas näha Kaspar Koitlat ja Mait Laidveed, kes tänavu on keskendunud Soome meistrivõistlustele ja on seal oma klassi liidrid enne viimast etappi. Mitsubishi Lancer EVO 9 masinaga startivad Koitla ja Laidvee lähevad rajale Lukjanuki järel teisena ja on samuti suured pretendendid üldvõidule.
Kolmandana lähevad rajale Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO X), kes on sellel aastal kogenud palju ebaõnne ja samas näidanud head kiirust. Paraku peavad hea tulemuse jaoks olema mõlemad asjaolud seda soosivad, ehk loodetavasti sel korral kõik toimib. Peale Kurzeme ralli pausi on rajal tagasi taas Egon Kaur ja Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer EVO X), kes lähevad rajale neljandana. Sama lugu on Rainer Ausi ja Simo Koskineniga (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes näitasid väga head kiirust FIA ERC etapil, auto24 Rally Estonial, saavutades seal neljanda koha. Nemad lähevad rajale kuuendana, viiendalt stardikohalt leiab N4 klassi Eesti meistrivõistlustel teist kohta hoidvad Roland Muraka ja Kalle Adleri (Mitsubishi Lancer EVO X), kes samuti poodiumile püüdlevate sõitjate hulgas. Markus Abram ja Rein Jõessar (Mitsubishi Lancer EVO X) lähevad rajale seitsmendana, nende kiirus on sellel aastal järk-järgult kasvanud ja selle kinnituseks on augusti lõpus, Lätis saadud Kurzeme ralli absoluutarvestuse teine koht. On selge, et alla poodimumi, pole ka siin eesmärgiks.
Tartu Rally algab reedel kell 16.00 Tartu Raekoja platsil stardipoodiumiga, esimesele katsele stardib esimene auto kell 16.48. Reedel sõidetakse Tartu Rally'il kokku neli katset, esimesed kaks kuulsal ja trapmpliinidega Vana-Võru postiteel, mida kiiruskatsena kasutati viimati aastal 1986. Seda Storent katset läbitakse kahel korral karusellmeetodil, teisele katsele stardib esimene auto kell 17.09. Seejärel tulevad võistlusautod Tartus, Jõe keskuse juures olevasse hooldusparki, peale mida ootab ees Tartu lauluväljaku ümbruses sõidetav publikukatse. Neste Oil katse sõidetakse samuti karusellmeetodil ja esimene auto stardib selle esimesele läbimisele kell 18.43 ja teisele kell 19.04. Märkimisväärne on ka see, et kõik neli esimest katset sõidetakse asfaldil ja kruusarehviga.
Laupäeval on Tartu Rally'il kavas kaheksa kiiruskatset, esimesele neist, Atlantise katsele stardib esimene auto kell 9.53 ja finišipoodiumile Tartus, Raekoja platsil jõuab Tartu Rally võitja kell 18.00. Kokku registreerus Tartu Rally'le 86 ekipaaži, lisaks Eesti autoralli meistrivõistlustele on tegu veel Eesti juunioride autoralli meistrivõistluste viienda etapi ja Michelin karikavõistluste viienda etapiga.