Tüli rallimaailmas: MM-sarja ootab äärmuslik reeglimuutus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Volkswageni tiimipealiku Jost Capito arvates pole sõitjate, kaasa arvatud valitseva maailmameistri Sebastien Ogieri (pildil) arvamus tuhkagi väärt.
Volkswageni tiimipealiku Jost Capito arvates pole sõitjate, kaasa arvatud valitseva maailmameistri Sebastien Ogieri (pildil) arvamus tuhkagi väärt. Foto: SCANPIX

Autoralli MM-sarjas on puhkemas suur tüli sõitjate ja tiimide vahel, sest viimased plaanivad koos sarja promootoriga uueks hooajaks äärmuslikku reeglimuudatust.

Ehkki Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) mootorispordi komitee (WMSC) lükkas reeglimuudatuse eelmisel nädalal tagasi, ei kavatse sarja korraldajad sellest arvamusest välja teha. Promootor Oliver Ciesla ja MM-sarja sel hooajal ülivõimsalt valitseva Volkswageni tiimi juht Jost Capito avaldasid mõlemad arvamust, et uuest hooajast näeme uutmoodi Power Stage’i ehk ralli punktikatset.

Kui praeguste reeglite järgi antakse punktikatsel lihtsalt kolmele kiiremale vastavalt 3, 2 ja 1 punkti, siis uute reeglite järgi oleks sellel palju suurem osakaal. Nimelt jagatakse sõitja poolt enne Power Stage’i saavutatud edusekundid kümnega. Lihtne näide – kes juhib enne viimast katset konkurendi ees 10 sekundiga, selle edumaast jääb pärast koefitsiendi rakendamist alles vaid üks sekund.

«Minu arvates on see WRC jaoks õige samm, kui tahame suurema publikuni jõuda. Pole mingit põhjust mitte optimistlik olla,» lausus Ciesla portaalile Autosport.com.

«Miks me kuulame seda, mida sõitjad arvavad? Nemad ei investeeri sellesse spordialasse sentigi, vaid viivad siit ainult raha välja.»

Sõitjad ja kaardilugejad hääletasid niisuguse muudatuse küll ühehäälselt maha, kuid Capito arvates ei peaks nende arvamus kedagi huvitama. «Miks me kuulame seda, mida sõitjad arvavad? Nemad ei investeeri sellesse spordialasse sentigi, vaid viivad siit ainult raha välja,» põrutas Capito. «Jah, nad on olulised, aga reeglite tegemine pole nende asi. Kui räägime turvalisusest või rallide korralduspoolest, siis pole muidugi kahtlustki, et neid tuleb kuulata. Nad on selles asjas eksperdid. Aga muudes asjades jäägu viimane sõna neile, kes meie spordialasse investeerivad,» teatas Capito.

«Midagi tuleb muuta. Ja ega keegi pole midagi paremat välja ka pakkunud,» lisas Volkswageni rallitiimi boss. «Ei maksa unustada, et sõitjad on alati muutuste vastu. Nad ütlesid ka, et Power Stage tapab WRC. Ei tapnud ta midagi. Sõitjad tahavad puhast võitlust, aga nad on veidi lühinägelikud. Kui sarja piisavalt ei hinnata, siis tootjad lahkuvad ja sõitjatel pole enam tööd,» lisas ta.

Capito väljendas ühtlasi imestust WMSC otsuse üle, kuid märkis, et pole üllatunud. «Aimasin, et muudatust ei võeta vastu, sest see ei meeldi Jean Todtile (FIA president – toim). Hämmastav, et WRC komisjoni ühehäälse otsuse hääletavad üksmeelselt maha need, kes pole asjaga kuidagi seotud. See on nagu hoop näkku, mis näitab, et WRC korralduskomisjoni ning ennekõike sarja promootorit ei usaldata,» pahandas Capito.

Tagasi üles