Vormel-1 sarja valitsev maailmameister Sebastian Vettel pidi täna peetud Singapuri GP vabatreeningul vahetama auto jõuallikat ning see tähendab, et teda ootab ees karistus.
Sebastian Vettelit ootab vormel-1 sarjas kindel karistus
Vettel ei saa küll karistada tänase mootorivahetuse eest, kuid Renault' võistlusinsener Remi Taffin sõnas, et allesjäänud hooaja jooksul tuleb sakslasel veel kindlasti teha üks mootorivahetus. See ületab hooajaks ühele sõitjale lubatud mootorite normi ja toob kaasa karistuse.
«Pidime käskima Sebastianil peatuda, sest mootorist hakkas õlirõhk kaduma. Peame kontrollima, mis täpselt juhtus, aga selle mootoriga on kõik. Miks nii läks? Ausalt öeldes me veel ei teagi. Peame mootori juppideks võtma. Seni pole me igatahes midagi leidnud,» tunnistas Taffin. «Mootori eluiga oli umbes poole peal, nii et äpardus tuli ebameeldiva üllatusena.»
Renault’ kinnitusel ei suuda nad tagada, et Vettel saaks talle reeglite piires alles jäänud üheainsa mootoriga läbida kõik viis etappi, mis on pärast Singapuri veel tänavuse hooaja kavas. Taffini sõnul peab tiim nüüd kaaluma, millises olukorras kuues sisepõlemismootor kasutusele võtta, sest selle kasutamise eest näevad reeglid ette stardirivis kümme kohta tahapoole tõstmise.
«Lühike vastus – seda tuleks teha enne, kui viies mootor katki läheb. Niisugune lahendus oleks parim,» ilmutas Taffin huumorimeelt. «Aga kuidagi peame selle kuuenda mootori oma plaanidesse mahutama. Karistus tuleb võtta seal, kus selle saamine on kõige mõistlikum. Näiteks Singapuris ei tahaks keegi seda teha, sest siin on raske mööduda. Aga võib-olla Austinis või Venemaal, kus on pikad sirged ja saab möödasõite teha, võiks seda kaaluda,» märkis Taffin, tuues näite otse elust. «Nägime, kuidas see õnnestus Monzas Daniil Kvjatil, kes sai karistuse ja oleks äärepealt punktidel lõpetanud,» viitas prantslane Toro Rosso tiimi sõitja käekäigule.