Saada vihje

2011. aasta meistritiitlit nõudnud Koitla ja Eesti Autospordi Liidu kohtuvaidlus lõppes kompromissiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Kaspar Koitla – Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 10)
Kaspar Koitla – Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 10) Foto: Erakogu

Eesti Autospordi Liit (EAL) ning Kaspar Koitla ja Andres Otsa meeskond saatsid täna laiali ühise pressiteate, milles selgitati 2011. aasta Saaremaa ralli diskvalifitseerimisele järgnenud kohtuvaidluse tulemusi. Pressiteate kohaselt ei tühistata otsust Koitla-Otsa eemaldamise kohta 2011. aasta Saaremaa rallil, kuid EAL tunnustas, et sõitjad väärisid arvestusklassi EMV5 (absoluutarvestus) esikohta.

Kolm aastat tagasi saavutasid Koitla ja Ots Eesti meistrivõistluste viimasel etapil Saaremaal absoluutarvestuses 4. ja N-rühmas 2. koha. Paraku tuvastati võistlusjärgses tehnilises kontrollis, et nende Mitsubishi Lancer EVO 9 turbo ei vasta homologatsioonile, ja nende tulemus tühistati.

Koitla ja Ots ei esitanud otsuse kohta protesti, kuna leidsid, et vastuväidete esitamine ja neid tõendavate dokumentide kogumine pole ettenähtud ajaga võimalik. Pealegi olid nad veendunud, et kuue eelmise etapiga kogutud punktidest piisab absoluutarvestuses Eesti meistri tiitli võitmiseks. Mõni päev hiljem avaldas aga Eesti Autospordiliit riigi meistrivõistluste lõpptabeli, kus Koitla ja Ots olid absoluutarvestuses 2. kohal.

Koitla ja Ots olid seejärel arvamusel, et asjade selline käik polnud kooskõlas meistrivõistluste juhendi ja FIA spordikoodeksiga ning Saaremaa ralli võistlusjuhend polnud kooskõlas võistluste korraldamise üldeeskirjadega. Lisaks kõigele leidsid nad, et võistlusjärgne tehniline kontroll ei vastanud FIA võistlusmääruste nõuetele, ning nii nõutigi endale kohtu kaudu Eesti absoluutarvestuse meistritiitlit.

Täna saadetud pressiteate kohaselt jõudsid pooled kohtuvaidluse järel viimaks kokkuleppele.

EALi ja Koitla ning Otsa ühine pressiteade:

«Eesti Autospordi Liit (EAL) ning Kaspar Koitla ja Andres Ots (meeskond) on jõudnud kokkuleppele pooltevahelise kohtuvaidluse lõpetamiseks kompromissi teel. Pooled kinnitavad, et meeskonna Kaspar Koitla – Andres Ots eemaldamine 2011. a Saaremaa rallilt, sellele järgnenud punktiarvestuse pidamine ning kohtuvaidlused olid tingitud kahetsusväärsetest asjaoludest.  Kuigi pooltel on jätkuvalt erimeelsusi meeskonna eemaldamise põhjendatuse osas, oleme otsustanud õiguskindluse ja autospordi üldistes huvides lõpetada kohtuvaidluse kompromissi korras.

Pooled kinnitavad, et tekkinud vaidlus on põhjustatud kõigi osapoolte tegevusest, kuid peavad siiski vajalikuks esile tuua alljärgnev.

2011. a Eesti Autoralli Meistrivõistluste tulemusi ei muudeta ning 2011. a Saaremaa ralli žürii otsust  tulemuse tühistamise (võistluselt eemaldamise) kohta ei tühistata.

EAL kinnitab, et meeskonna võistluselt eemaldamise otsuse aluseks olevad vastavusdokumendid olid ebaõiged. Rahvusvaheline Autoliit (FIA) ja Mitsubishi Motors Inc. on EAL-i ja meeskonna ees vabandanud korrektsete dokumentide edastamata jätmise eest. Ühtlasi kinnitab EAL, et 2011. a Eesti Autoralli Meistrivõistluste üldjuhendis puudus punkt, mille alusel sai meeskonda võistluselt eemaldamisel karistada topelt (st mitte arvestada võistluselt eemaldamist halvima tulemusena üldises punktiarvestuses kogutud punktide arvestamisel ja hooaja lõpliku paremusjärjestuse määramisel).

Pooled kinnitavad, et vaidlused sportlike tulemuste ning FIA ja EAL-i määruste täitmise üle kuuluvad lahendamisele FIA Rahvusvahelises Spordikoodeksis ettenähtud korras. Seega oleks registreerija antud juhul pidanud esitama apellatsiooni vaidlusalusele žürii otsusele, mida registreerija lähtudes 2011.a Eesti Autoralli Meistrivõistluste üldjuhendist ei teinud.

Pooled on üksmeelel, et Kaspar Koitla ja Andres Ots olid 2011. a Eesti Autoralli Meistrivõistluste  arvestusklassi EMV5 (absoluutarvestus) esikoha ja seega meistritiitli vääriline meeskond. EAL tunnustab meeskonda Kaspar Koitla ja Andres Ots tiitliga «2011. a Eesti Autoralli Meistrivõistluste  Kiireim Meeskond.»»

Tagasi üles