Järgmisel nädalavahetusel sõidetaval USA vormel-1 etapil võib halvimal juhul olla stardis vaid 18 autot. Nii Marussia kui ka Caterhami tiimi kimbutavad suured rahamured, viimane neist on juba läinud administreerimise alla.
Uksed lukus ja raha otsas: kaks vormel-1 meeskonda on krahhi äärel
Neljapäeva hommikul Inglismaal Leafieldis asuvasse tehasesse saabunud töötajad avastasid, et uksed on lukku keeratud ja sissepääsu ees valvavad maksuhalduri palgatud turvamehed. Tiimi praegune juhtkond süüdistab endist omanikku Tony Fernandesi selles, et too pole neile võistkonna aktsiaid üle andnud, mis teeb temast endiselt ametlikult omaniku. Reede hommikul astus 1MRT tiimi poolt ametisse nimetatud juhtkond kollektiivselt tagasi ning Caterhami juhib nüüd Smith&Williamsi nimelise ettevõtte maksuhaldurid.
Fernandes näeb asju aga teisiti ning sõnastas ta oma seisukoha Twitteri-postituses. «Kui midagi ostad, siis peaksid selle eest ka maksma. Üsna lihtne,» kirjutas Fernandes, andes mõista, et 1MRT süüdistused on kaheldavad.
«Mul polnud mingit seaduslikku kohustust aktsiaid neile üle anda enne, kui on täidetud kindlad tingimused,» lisas Fernandes hilisemas pressiteates. «Muu hulgas pidid nad maksma võlausaldajatele. Meie advokaadid nõudsid Engavestilt korduvalt, et tingimused täidetaks, aga seda pole tehtud.»
Fernandesi kompanii pressiteates lisas firma tegevjuht Graham Macdonald, et Engavesti ja 1MRT nime taha peituvate uute omanike motiivid on erakordselt kahtlased: «Tahaksin küsida, kuidas saab keegi, kes on tiimi tulevikust huvitatud, nimetada Suurbritannias asuva firma ainsaks juhiks ja aktsiate ainuomanikuks ühe oma koristajatest ehk Constantin Cojocari?»
Engavesti väitel pole nemad aga Cojocari ametisse pannud ning tegemist on hoopis endise tippjalgpalluriga, kes mängis 1980ndatel aastatel Bukaresti Steaua ridades. Briti leht Daily Mail uuris välja, et Constantin Cojocari nimeline mees mängis tõesti aastatel 1987-88 Steaua eest kaheksa kohtumist ja lõi kaks väravatki. Caterhamis töötas sama mees puhastusteenuste eest vastutava osakonna juhina. Omamoodi puändina teatas Caterhami tiimi administreeriv Smith&Williamson aga lõpetuseks, et nende valduses olevates paberites seisab tõepoolest firma juhi kohal Cojocari nimi…
Selge on see, et vastavalt vormel-1 sarja korraldajaga sõlmitud kehtivale lepingule peab võistkond hooaja jooksul osalema kõikidel etappidel, muidu jäädakse ilma kommertsõigustelt teenitud tuludest. Kui Caterham USA etapil kaasa ei tee ning ei suuda ka tõestada, et eemalejäämise põhjuseks oli vääramatu jõud, jäädakse miljonitest eurodest ilma ning sellega kahaneb drastiliselt ka firma väärtus.
Marussial oma mured
Ajakirja Auto motor und sport andmetel võib USA etapist eemale jääda ka Marussia tiim, kuna sinna ja järgmisele etapile Brasiiliasse reisimiseks vajatakse lisaraha, seda ei näi aga kuskilt tulevat. Samuti on tiim moraalses madalseisus, sest nende sõitja, Jaapani GPl ränga avarii teinud Jules Bianchi võitleb endiselt haiglas elu eest. Auto motor und sporti sõnul on tiimi venelasest omanikul Andrei Tšeglakovil raha musta auku matmisest kõrini ja ta soovib lahkuda. Marussia on jätkuvalt võlgu ka mootoritarnijale Ferrarile ning kuulduste kohaselt ei anna Ferrari seetõttu Marussiale enam oma mootorite kohta uut tehnilist informatsiooni.