Tristan Viidasel on nädalavahetusel Barcelonas hea šanss hoida Eesti võidusõitjate lippu kõrgel, kui ta läheb püüdma Radical European Mastersi sarja üldvõitu.
Tristan Viidas stardib elu tähtsaimal võistlusel
«Kindlasti saab olema väga tähtis ja töine etapp. Kindel eesmärk on sari ära võita, et saaks aastaga täielikult rahule jääda, » sõnas Viidas.
Barcelona etapp saab olema eriline ka kontseptsiooni poolest. Rehviprobleemide tõttu tühistati Spa etapi tulemused ja nii peetakse Barcelonas esialgu plaanitud kahe sõidu asemel koguni neli 50-minutilist sõitu, mis on füüsiliselt rasked nii sõitjale kui ka autole. Arvestades, et ühe esikoha eest saab 25 ja teise koha eest 18 punkti ning Viidas jääb sarja liidrist Bradley Smithist maha vaid kuue punktiga, on Viidasel reaalne võimalus tuua Eesti võidusõitjatele Euroopa sarja võit pärast Kevin Korjuse triumfi Renault’ 2.0 sarjas 2010. aastal.
«Neljapäeval ja reedel on treeningud, laupäeva hommikul kvalifikatsioonisõidud, õhtul kaks sõitu ning pühapäeval samuti kaks sõitu. Kuna kava on väga tihe, tuleb olla eriti hoolas ning valesid liigutusi ei saa endale lubada. Kui teed ühe päeva esimeses sõidus näiteks avarii, siis ei pruugi autot päeva teiseks sõiduks korda saada,» jäi Viidas ettevaatlikuks.
Eelmisel etapil Monzas oli Viidase suurim rivaal Smith kõikidest konkurentidest mäekõrguselt üle. Seda põhjusel, et enne seda toimunud Spa etapi rehviskandaali tõttu määrasid sarja juhid autodele uued sillakalded ning Smith oli üks väheseid, kes leidis sobiva seadistuse. Viidas on aga kindel, et sel nädalavahetusel on olukord hoopis teine.
«Sain õnneks ka vahepeal testimas käia ning loodan küll, et leidsin autoga uuesti õige klapi,» ütles Viidas.
Sarja võit on tulevikku silmas pidades oluline, eriti arvestades seda, et järgmine aasta saab spordi mõttes olema poolik ehk vaheaasta. Nimelt peab Viidas lõpetama 12. klassi Rocca al Mare koolis ja tegema sisseastumiskatsed ülikooli, peale selle käima ka ajateenistuses. Uuesti tõsisemalt võidusõiduga tegelema hakata on märksa lihtsam, kui on ette näidata sarja võit.
«Päris vahele aga ei saa ma uut aastat niikuinii jätta, sest pean ennast teravana hoidma ja võidusõidu maailmas pildil olema,» märkis Viidas.
Uue aasta võimalike variantidena oleks poole kohaga jätkamine samas Radicali SR8-klassis tiimikaaslasega autot jagades või järgmisel aastal esimest korda ELMSis (European Le Mans Series) LMP3-kuppelautoga sõites. Mõlemast sarjast on ta saanud pakkumise ning jätkamine on ta enda teha. Järgmine aasta peaks ka andma vastuse, kas suvel 18-aastaseks saanud Viidase tulevik on seotud pikamaa- või kereautodega. Hiljuti vestles ta BMW Motorspordi juhtidega, kes algatasid sellest aastast BMW Motorspordi juunioride programmi, et kasvatada kereautode tippsõitjaid. Igal aastal võtab legendaarne Saksamaa autotootja oma hõlma alla neli noort andekat sõitjat, kellele annab täiusliku koolituse – füüsilisest treeningust meediaga suhtlemiseni välja.
«Sinna programmi ei saa otseselt kandideerida, sinna lihtsalt valitakse, kuid usun, et mul on päris head võimalused,» rääkis Viidas, kes 2012. aastal osales Formula BMW Talent Cupi treeningprogrammis, kuna oli võitnud noorte talentide konkursi Valencias. «Eesmärk on hoolimata vaheaastast endiselt jõuda tippsarjadesse kas kere- või sportautode seas.»