Saada vihje

FIA komisjoni raport: Bianchi ei pidurdanud piisavalt ja on ise õnnetuses süüdi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Jules Bianchi.
Jules Bianchi. Foto: SCANPIX

Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) poolt kokku pandid uurimiskomisjon avalikustas täna raporti, milles selgitatakse oktoobri alguses Jaapanis Suzuka ringrajal raske avarii teinud F1 sõitja Jules Bianchi õnnetuse tagamaid. FIA hinnangul oli õnnetuses süüdi Bianchi ise.

Oktoobri alguses tegi Bianchi raske õnnetuse, kui kaotas Jaapani etapi lõpus vihmastes oludes oma masina üle kontrolli ja sõitis suurel kiirusel ringrajalt välja. Prantslase õnnetuseks põrutas ta kontrolli kaotamise järel otsa rajatraktorile, mis transportis samal ajal ära varem samas kohas rajalt välja sõitnud Adrian Sutili masinat. Bianchi viidi õnnetuse järel haiglasse ning arstid diagnoosisid tal raske ajutrauma.

Õnnetuse järel oli mitmeid spekulatsioone, kes või mis õnnetuses süüdi oli - kas etappi sõideti liiga keerulistes oludes, kas start anti liiga hilja ja võistlus jäi liiga pimedasse, kas rajatöötajad lehvitasid õigeid lippe, kas Marussia meeskond andis Bianchile valesid käske, kas rajal oleks pidanud olema turvaauto või kas eksis oma valikutes Bianchi ise.

Täna avaldas FIA poolt kokku kutsutud komisjon oma uuringute tulemused ning juhtunu uurimise järel väidetakse, et avarii põhjustamises oli süüdi Bianchi ise. «Bianchi ei pidurdanud piisavalt palju, vältimaks olukorda, kus ta oleks Adrian Sutiliga samas kohas oma masina üle kontrolli kaotanud,» kirjutati komisjoni raportis.

Samas leiti, et praegu F1 masinates kasutusel olev pidurdussüsteem ei sobi kokku autode hädasüsteemiga, mis jooksutab mootori kinni, kui sõitja püüab korraga vajutada gaasi ning pidureid. Seoses sellega nenditi raportis, et kuna Bianchi vajutas masina üle kontrolli kaotamise järel mõlema jalaga pedaale ning auto ei allunud enam sõitjale, võis see mõjutada kiirust, mille juures Bianchi rajatraktorile otsa kihutas. Lisaks nenditi, et oma masina üle kontrolli kaotanud Bianchi võis ära ehmatada sellest, kui tema auto rattad ära blokeerusid, ning just seetõttu ei suutnud ta oma masinat rajatraktorist eemale juhtida.

Komisjon vabastas lisaks süüdistustest võistluse korraldanud võidusõidudirektori Charlie Whitingu, keda esialgu kritiseeriti sellepärast, et ta ei toonud Sutili masina äravedamise ajaks rajale ohutusautot, mille tõttu oleksid kõik masinad pidanud sõitma aeglasema kiirusega.

Tagasi üles