Volkswagen ei taha vormel-1 sarja tulla Ecclestone'i pärast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Bernie Ecclestone.
Bernie Ecclestone. Foto: SCANPIX

BBC teatel kaalub maailma suuruselt teine autotootja Volkswagen Group (VAG) võimalusi tulevikus vormel-1 sarjaga liituda, kuid seni on takistuseks saanud üks mees - sarja juht Bernie Ecclestone.

VAGi juht Ferdinand Piëch ja Ecclestone pole kunagi hästi läbi saanud ning suhete paranemisele pole kaasa aidanud ka Ecclestone'i viimastel aastatel saatnud skandaalid ning kummalised otsused reeglite määramise osas. Pärast suurkonkurendi Mercedese tänavust edu on VAGi huvi vormel-1 sarja vastu siiski kasvamas.

Volkswagen kuulus samuti töögruppi, mis hääletas vormel-1 sarjas tänavu kasutatud turbomootorite tarvitusele võtmise poolt, kuid sestpeale pole kontsern sarjaga liitumisest enam avalikult rääkinud. Praegu ollakse edukad autoralli MM-sarjas, kus Sebastien Ogier on tulnud kahel viimasel aastal maailmameistriks ning Volkswagenid on mõlemat hooaega algusest lõpuni kindlalt valitsenud.

Sõsarmark Audi lööb aga kaasa pikamaasõitudes - tänavu võideti küll Le Mansi legendaarne 24 tunni sõit, kuid WEC-sarja üldarvestuses pidi Audi nii sõitjate kui ka tootjate tabelis tunnistama Toyota paremust. GT-klassis jäi samuti VAGi kontserni kuuluv Porsche aga alla Ferrarile. Audi teeb tehastiimiga veel kaasa ka Saksamaa turismiautode sarjas ehk DTMis.

Vormel-1 sarjas liiguvad muu autospordiga võrreldes aga siiski hoopis teised rahad. BBC hinnangul ulatus Mercedese tänavuse telepilti pääsemise reklaamväärtus 1,8 miljardi naelani, sellal kui VAGi sama näitaja sport- ja turismiautode sarjades oli vaid 19 miljonit ehk ligi sada korda väiksem. Kui lahutada teistelt sponsoritelt saadud maksed ja auhinnarahad, kulutas Mercedes tänavu vormel-1 programmile umbes 130 miljonit eurot, VAG aga sportautodele ja turismiautodele koguni 320 miljonit eurot.

Aasta alguses palkas Audi endise Ferrari tiimijuhi Stefano Domenicali, kellel on vormel-1 sarjast kahtlemata ulatuslikud teadmised. Lisaks eelmainitud Volkswagenile, Audile ja Porschele kuuluvad VAGi kontserni markide hulka veel suure võidusõidutaustaga Bugatti, Lamborghini ja Bentley, samuti Škoda ja Seat.

Tagasi üles