Lõplik hoop: teised võistkonnad hääletasid Marussia naasmise maha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Marussia sõitja Max Chilton mullusel Venemaa etapil.
Marussia sõitja Max Chilton mullusel Venemaa etapil. Foto: SCANPIX

Marussia vormel-1 võistkonna osalemine sel hooajal sai lõpliku hoobi, kui ülejäänud võistkonna ei andnud neile luba võistelda mulluse hooaja autoga.

Marussia, mis on tänaseks päevaks ümber nimetatud Manoriks, vajas naasmiseks kõigi konkurentide toetust, kuid seda ei saadud. BBC andmetel hääletasid Pariisis toimunud kohtumisel Marussia sarja lubamise vastu Red Bull, Toro Rosso ja Force India. Eelmisel hooajal saavutas Marussia tiim sarjas üheksanda koha ja teenis selle eest auhinnarahadena üle 45 miljoni euro, mis läheb nüüd ülejäänud võistkondade vahel jagamisele.

Marussia läks mullu oktoobris pankrotti, kuid jaanuaris tärkas lootus, et uued rahastajad suudavad võistkonna siiski hädast päästa. Eilse otsuse järel ei jõua Marussia enam uue hooaja reeglitele vastavat autot ehitada, sest esimene etapp peetakse juba 15. märtsil Austraalias.

Vana auto kasutamine oleks aidanud tiimil säästa kulusid ning andnud eelise teiste võistkondade ees, kes pidid muutunud reeglite tõttu uue auto välja töötama. «Võib-olla oleks ka teised tiimid soovinud vana auto juurde jääda. Häda ongi selles, et kui annad õiguse ühele, tahavad seda ka kõik teised,» selgitas sarja juht Bernie Ecclestone väljaandele The Independent, miks osa tiime Marussia naasmisele käe ette pani.

Kuna endiselt on suure kahtluse all ka Caterhami võistkonna jätkamine, võib juhtuda, et hooaja esimesel etapil tuleb starti vaid 18 autot.

Tagasi üles