Tänak peletas endast ebakindlust

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2015. aasta tõi naasmise M-Sporti meeskonda.
2015. aasta tõi naasmise M-Sporti meeskonda. Foto: Timo Anis

Kuigi Ott Tänak ja Raigo Mõlder asusid pärast Rootsi MM-ralli esimest täispikka päeva soliidsel 5. kohal, polnud meeste olekus rahulolu – hommikustel kiiruskatsetel kogunes võrdluses parimatega liiga palju kaotussekundeid. Mehed ei suutnud mõista, milles asi, teadmatus aga tekitas omakorda ebakindlust.

Enne kaheksandat kiiruskatset leppisid saarlased omavahel kokku, et teevad restart’i ja proovivad sõita taas hea tujuga. «Võtsime hoogu maha ja sõitsime rahulikumalt, et saada lõpuks aru, mis seisus oleme. Need kiiruskatsed läbisime puhtalt ja eriliste probleemideta,» rääkis Tänak.

Tegelikult kulges terve teine ring Tänaku ja Mõlderi jaoks paremini kui hommikune kiiruskatsete esimene läbimine. Liidritele kaotati vähem ja tänu auto kindlalt teel hoidmisele kerkiti mitmest libeduses vääratanud konkurendist mööda.

Kümne kiiruskatse järel asus juhtima norralane Andreas Mikkelsen. Belglane Thierry Neuville kaotab talle 19,1 ja norralane Mads Östberg 19,4 sekundit. Tänak jääb liidrist maha 1.06,2. Tema ja esikolmiku vahele mahtus avapäeva lõpuks veel ka pikka aega liider olnud, ent päeva eelviimasel kiiruskatsel sõiduvea tõttu aega kaotanud Sebastien Ogier. Seejuures kihutasid Mikkelsen ja Östberg eile sisuliselt koduteedel, kuna enamik kiiruskatseid sõideti Norras.

«Hommikul ei saanud me aru, kuidas saame esimestele nii palju kaotada. Aga ilmselt oli põhjus teekattes – esimestel masinatel oli eelis,» arutles Tänak ja lisas, et hommikune teadmatus tekitas hinge ebameeldiva tunde. Lõunapausi ajal oli ta tõesti üsna nõutu: «Asi pole enam sekundites, vaid juba kümnetes sekundites. Ma ei saa aru, kuidas olud nii muutuvad, et sõidame küll maksimumi peal, aga oleme ikkagi nii palju aeglasemad. Teeäärsed vallid on tugevad ja toetavad hästi, kuid pidamist pole.»

Kuna kahel esimesel päeval stardivad autod MM-sarja üldseisu järgi, pääsesid Monte Carlos punktideta jäänud eestlased rajale alles kümnendana. Kuigi enne rallit arvati, et esimestena sõitmine pole kõige parem, oli tegelikkus vastupidine. Öö jooksul ei tulnud juurde grammigi lund ning lisaks püsis termomeeter pügala või kahega plussis. Esimeste autode naastrehvid pöörasid tee segamini ning tagapool tulijatele tähendas see suurt libedust. Teisel ringil olid juba kõik võrdsemas seisus.  

Esimene ring jättis meestesse siiski oma jälje, sest ka päeva lõpuks kurtis Tänak kesist enesetunnet. «Kehv enesetunne tuleb sellest, et mul pole head sõidutunnet… asjad pole nii hästi, kui peaks ja see tekitab ebakindlust ega lase leida õiget sõidurütmi,» selgitas Tänak enne Karlstadi hipodroomil sõidetud päeva viimast, kõigest 1,9 km pikkust kiiruskatset. «Kokkuvõttes on nagu on – perfektne pragune seis pole. Koha poolest on aga kõik väga hästi.»

M-Spordi meeskonnas sõitvate Tänaku ja Mõlderi päevale vajutas ilmselt pitseri hommikul sõidetud esimene kiiruskatse, kui legendis oli üks kurv märgitud kiiremaks, kui pidanuks ning mehed kihutasid oma Fordiga lumevalli. Õnneks pääsesid nad sealt suuremate probleemideta tulema. Väiksemaid apsakaid juhtus veel, kuid ülemäära ohtlikke olukordi suudeti vältida. «Mõnes kohas üritasime liiga palju punnida, auto ei liikunud rajal voolavalt,» iseloomustas Mõlder esimese päeva ponnistusi.

Päeva, mis Tänaku jaoks oli eriline pisitütre Mia esimese sünnipäeva tõttu, lõpetuseks vaatas Tänak juba uue päeva poole. «Homme on juba uued kiiruskatsed. Püüame korralikult puhata ja uuelt lehelt alustada,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles