Margus Murakas osaleb kiirendusvõistlustel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margus Murakas (vasakul) ja Kristjan Käbi.
Margus Murakas (vasakul) ja Kristjan Käbi. Foto: Erakogu

Viiekordne Eesti meister autorallis Margus Murakas osaleb eeloleval nädalavahetusel Tartus Raadi rajal kiirendusvõistlustel.

Tema võistlusautoks on Eesti võimsaim selle spordiala kiirendusauto, Outlaw-klassi Chevrolet Camaro SS, mis kuulub kahekordsele Eesti meistrile Kristjan Käbile.

Laupäevane võistlus on Tartu Autoklubi poolt korraldatava Raadi Drag Series sarja viimane etapp.

Sellel 1969. aasta Chevrolet Camaro SS auto mootoril on töömahtu ligi 9 liitrit ja võimsust 1200 hobujõudu. Murakale on see esmakordseks kogemuseks istuda nii võimsa auto roolis. Ja loomulikult osaleb ta ka esimest korda elus kiirendusvõistlusel.

Idee lasta kogenud rallisõitjal kiirendusautot proovida sündis Käbi peas. «Kuna Margus langes hiljaaegu kahetsusväärse varguse ohvriks, tekkis mõte, et miks mitte anda talle proovimiseks veidi teistsugune võistlusauto,» selgitas Käbi. «Ja loomulikult on tema osalemisel ka ala populariseerimisega seotud eesmärk. Antud auto lõppkiirus 400-meetrisel kiirendusrajal on umbes 260 km/h. Teistest andmetest tasub ehk mainida, et kiirendus on parem kui näiteks F1-autol ehk siis 0 – 100 km/h kiirendab Chevrolet Camaro 1,3 sekundiga ja 0 – 200 km/h 5 sekundiga.»

«Arvan, et Margusele ei tohiks auto käitumise juures midagi ehmatavat olla, sest ta peaks rallisõitjana harjunud olema, et näiteks kiirendusautol tagumine ots kipub veidi «ujuma». Vaja on külma närvi, head reaktsiooni ja muud, mis igal autosportlasel vajalik,» lisas Käbi.

Murakas tunnistas, et jäi ettepanekuga kohe nõusse. «Ega sellist autot just iga päev proovida saa. N-rühma Mitsubishi Lanceril on hobujõude vaid 300, aga sellel 1200! Ja kui Kristjan meie esimesel kohtumisel veel muuhulgas kirjeldas, kuidas auto kiirendab nii, et esimestel meetritel esirattad õhus, siis ei kahelnud enam hetkekski,» kommenteeris Murakas. «Peaasi on, et kõik vajalikud protseduurid selgeks saaks ja mõne proovisõiduga jõuaks ka autoga harjuda. Usun, et küll ma sellest paraja adrenaliinilaksu saan. Ja kui saan sellega sõiduga veel aidata kaasa ka kiirendusspordi populariseerimisele, siis miks mitte laupäeval stardis olla!»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles