Vormel-1: viis kõige olulisemat küsimust Malaisia etapi eel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Hooaja avaetapi start Austaalias.
Hooaja avaetapi start Austaalias. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarjas sõidetakse sel nädalavahetusel hooaja teine etapp, mille eel on F1 uudiseid vahendav portaal gpupdate.ee tõstatanud viis kõige olulisemat küsimust.

Küsimus nr 1: kas Nico Rosberg suudab Lewis Hamiltonile vastu seista?

Hooaja avaetapp sõideti Austraalias ja seal noppis esikoha mullu maailmameistriks tulnud Mercedese sõitja Lewis Hamilton. Tänavuse aasta avaetapil sai sarnaselt eelmise aasta üldarvestusega briti sõitja selja taga teise koha teine Mercedese rooli keerav sõitja Nico Rosberg, kes võib ka tänavusel hooajal olla ehk ainuke, kes suudab oma tiimikaaslasele konkurentsi pakkuda ja gpupdate.ee esitabki küsimuse, kas sakslane on selleks võimeline.

Küsimus nr 2: kas mootoritootja Renault jätab selja taha eelmisest edukama nädalavahetuse?

Renault mootoritega kihutavatel masinatel ei olnud Austraalias kõige edukam etapp. Kuigi Red Bulli rooli keerav Daniel Ricciardo sai kuuenda koha, kaotas ta võitjaks tulnud Hamiltonile ringiga, tema tiimikaaslane Daniil Kvjat ei jõudnudki oma masinaga starti. Toro Rosso meeskonna sõitja Carlos Sainz Jr sai omakorda üheksanda koha, kuid kaotas samuti Hamiltonile ühe ringiga, ning tema meeskonnakaaslane Max Verstappen jättis mootoriprobleemi tõttu etapi pooleli. Eile levisid sealjuures vormeliringkondades uudised, et Renault esindajad teatasid, justkui polekski sel hooajal konkurentsivõimelist mootorit oodata, kuid eks Malaisias ole näha, kas ja millisel võimsusel Renault' jõuallikatega sõitvad masinad tänavu kõrgemasse mängu sekkuda suudavad.

Küsimus nr 3: kas Fernando Alonso lubatakse starti?

Tänavuseks hooajaks McLaren-Honda meeskonda siirdunud kahekordne maailmameister Fernando Alonso sõitis hooajaeelsel testil oma autoga vastu seina ja pidi hooaja avaetapi vahele jätma. Hispaanlane on pärast seda näinud rohkelt vaeva, et sõiduvalmiks saada ja meeskond teatas mõned päevad tagasi, et Alonso on selleks valmis. Samas tuleb McLareni mehel enne Malaisia GP-l startimist läbida veel viimased Rahvusvahelise Autoliidu (FIA- toim.) testid, mis kontrollivad tema reageerimiskiirust. Sarnaselt Alonsoga loodab sel hooajal esmakordselt starti minna Williamsi tiimis kihutav Valtteri Bottas, kellel Austraalia GP kvalifikatsioonil tekkisid probleemid seljaga.

Küsimus nr 4: kas Manor Marussia pääseb rajale?

Alles veebruarikuu lõpus F1 sarjas osalemiseks kinnituse saanud Manor Marussia tiim Austraalias oma sõitjaid rajale ei saanud ja sarja pahane juht Bernie Ecclestone teatas, et selle tõttu peab meeskond ise kinni maksma oma varustuse Melbourne'i vedamise. Manori juht John Booth teatas samas, et nende meeskond nägi rohkelt vaeva, et juba Austraalias võidusõidust osa võtta, ning Malaisias ollakse kindlasti stardis.

Küsimus nr 5: millised saavad olema ilmastikuolud?

Malaisia GP on tuntud oma erinevate ilmastikuolude poolest: kuum ilm vaheldub sageli kiirelt tugeva vihmasajuga, mis meeskondadele tähendab seda, et raske on valida sobivaid rehve ja boksipeatuste strateegiat. Sel aastal on seniste prognooside kohaselt oodata lämbet ja vihmarohket ilma - väidetavalt on kuuma temperatuuri saatmas nii reedel, laupäeval kui pühapäeval äikesevihm. Lisaks mõjutab tänavu sõitu ka asjaolu, et sel aastal algab etapp mullusest tunnikese võrra varem - selle muudatuse taga on möödunud aastal Jaapanis Suzuka ringrajal toimunud õnnetus, kus Jules Bianchi kaotas oma masina üle kontrolli ja kihutas suurel kiirusel otsa rajatraktorile. Raske avarii järel oli korduvalt arutelu all asjaolu, kas etapp oleks pidanud algama varem, et sõit oleks saanud toimuda valgemates tingimustes, ning seetõttu on sel aastal ka Malaisia etapp tõstetud varasemaks.

Tagasi üles