Autoralli Eesti meistrivõistlustel käib väärtuslikema N-rühma tiitli nimel põnev heitlus – konkurentsis on kolm meest ning sõita on jäänud veel kaks etappi, neist esimene kihutatakse täna ja homme Mulgimaa teedel.
Autodega vangerdamine lisab rallile vürtsi
Olukord on seda intrigeerivam, et eeldatavalt Eesti praegune parim rallimees Ott Tänak võib N-4 klassi tiitlita jääda isegi siis, kui tal õnnestub Mulgimaal ning kolm nädalat hiljem Saaremaal esikoht napsata. Tema seisukohalt on oluline ka ülejäänud kahe võidusoosiku, Egon Kauri ja Margus Remmaku tulemus.
Enne Mulgi rallit on seis järgmine: Remmakul on liidrina 44, Kauril 42 ning vaid kahel etapil osalenud, ent Rally Estonialt boonuspunkte korjanud Tänakul 37,5 punkti.
Kusjuures neljal seni peetud etapil on esikohti jaganud vaid Kaur ja Tänak. Paraku on Tänak osalenud vaid kahel kodusel rallil, Kauri seisu nõrgestab aga Rally Estonia katkestamine. Seevastu Remmak on korjanud punkte kõigilt neljalt kihutamiselt.
Juhul kui Tänak peaks kaks viimast võistlust võitma ning Remmak on mõlemal korral teine, läheb kuld ikkagi Remmaku kaela. Kui aga Kaur soovib tulla meistriks, ei tohi ta Tänakule kahte võitu lubada.
Kaur plaanibki laupäeval Tänaku ees lõpetada. «Meistritiitel on meie eesmärk, seepärast ei mõtle me mõne etapi teisest kohast, vaid tahame võita,» rääkis koos Erik Lepiksoniga sõitev Kaur. «Saaremaal on Tänakul Super-2000 auto ning see annab talle eelise, seda olulisem on Viljandis võitmine.» Kauri ei kohuta seegi, et ta ise peab Tänakut kruusateedel maailma kiireimaks N-rühma sõitjaks.
Tänaku jaoks tähendab Viljandi ümbruses punktide jahtimine eriti tihedat ajakava. Alles üleeile kihutas ta Portugali Mini WRC-auto testisõidul, eile proovis ta juba Lõuna-Eesti teedel Fordi Super-2000 autot ning õhtul tegi tutvust täna algava ralli kiiruskatsetega. Kuid see pole veel kõik – nädal hiljem sõidab ta Ford Fiestaga Soome meistrivõistluste etapil.
«Mulgi rallil sõidame just seepärast, et Saaremaal oleks võimalus tiitli eest võistelda. Pealegi ei tahaks Kaurile võitmist kergeks muuta,» rääkis Tänak. Jutus on oma iva – Kaur on võitnud vaid nendel võistlustel, kus Tänak pole starti tulnud.
Kuid võrreldes varasemate võistlustega on meeste positsioonid mõnevõrra muutunud, isegi autod pole enam need, milledega seni kihutatud. Kauri käsutuses on just Tänaku käest renditud Subaru Impreza uuem mudel, Tänak peab aga olude sunnil leppima Georg Grossi vana võistlusautoga.
Esmapilgul kummalisena näiva vangerduse taga on Tänaku soov siduda end tuleval hooajal Super-2000 masina ja MM-sarjaga. Seepärast lubas ta oma senise auto tiimikaaslasele ning tulevikus peaks rentimine muutuma ostu-müügitehinguks. «Ma ei saa enne osta, kui olen vana auto ära müünud, selle ostuhuvilised peavad aga enne müüma oma vanad masinad. Kahjuks näib see lõputu jadana,» ütles Kaur.
Uue autoga tegi Kaur tutvust võiduga lõppenud Rapla rallil. Vahepealsel ajal polnud aga testisõitudeks ega treeninguteks vahendeid. «Pean selle auto võimalustega alles harjuma, kuid olen kindel, et suudan sõita kiiremini kui oma vana masinaga,» märkis ta.
Mulgi ralli pole siiski pelgalt N-rühma masinate vaheline rebimine. Üldvõidu nimel segavad kindlasti vett kaks Ford Focus WRCd. Neist ühe roolis on mõistagi Georg Gross, kellele pakub konkurentsi soomlane Jukka Hiltunen.
Mulgi ralli
• 17. ja 18. septembril Viljandis ja selle ümbruses.
• 17. septembril stardib esimene auto kell 18.40 Viljandist. Sõidetakse kaks 11,1 km pikkust kiiruskatset.
• 18. septembril starditakse esimesele kiiruskatsele kell 9.03. Sellel päeval sõidetakse kokku seitse kiiruskatset.
• Ralli finiš on laupäeval kell 18.15 Viljandis.