Kui Kevin Korjus Renault’ Eurocup 2.0 sarja hooaega kahe sõiduvõiduga alustas, tundus see kui hea unenägu. Nüüd on sürrealism saanud tegelikkuseks ja noort eestlast võib ametlikult võrrelda vormel-1 pilootidega nende karjääri alguses.
Renault' Eurocup sarja võitnud Korjuse mänedžer: pisar tuli silma
Nädalavahetusel peetud Silverstone’i etapp hakkas Korjusele ideaalselt. Lisaks mõlemale kvalifikatsioonitriumfile sai suurim konkurent Arthur Pic alles 13. ja 21. koha. Siiski ei tahtnud Korjus ega mänedžer Raivo Tamm isegi mitte esimese sõidu esikoha järel kellelegi veel võidupärga kaela riputada. Eile kella kuueks oli asi selge – teises stardis saadud kolmas koht oli piisav kindlustamaks tiitel.
«See tundub siiamaani uskumatu,» kinnitas pärast melu autoga lennujaama poole sõitnud Tamm Silverstone’i etapi kaenud rahvamassi pärast tekkinud ummikus. «Midagi pole kindlat enne, kuid finišilipp lehvib, aga siis tuli küll pisar silma.»
Terve hooaja vältel ülivõimas olnud Korjus, kes 14 sõidust triumfeerinud seitsmes, polnud sel aastal sellist tunnet veel kogenud.
«Ikka jube hea tunne oli. Tavaliselt, vähemalt sel hooajal, kolmas koht sellist rahulolu ei paku, kuid nii pole sel aastal veel rõõmustanud,» muigas Korjus, kes läks tiimi palvel sõitma kindla peale.
Areng toimus kähku
Korjuse edu on seda imekspandavam, et mulluse hooaja valguses, kus noor eestlane teenis nõrgemas Põhja-Euroopa NEC sarjas kokkuvõttes viienda koha, ei osanuks sellist hüpet näha. Kuigi algselt arvati, et uude sarja sissesulandumiseks läheb tänavu omajagu aega, lõi Korjus Eurocupi ukse lahti võimsa pauguga.
«Sellised asjad tulevadki kähku ning seega tuleb alati erinevaid variante katsetada,» märkis Tamm, kellele sekundeeris Korjus. «Võidusõitja peabki aastatega ainult paremaks saama.»
Ilmselt ei osanud keegi Koiranen Bros’i meeskonnas siiski uskuda, et sarja nooremaid piloote, 17-aastane Korjus nõnda hästi esineb. Isegi siis, kui avaetapil Hispaanias eestlane mõlemad sõidud võitis, mõeldi, et äkki oli seekord lihtsalt õnne. Korjus tunnistas ka ise, et esikoht kokkuvõttes tundus aasta alguses utoopiline. 8 miljonit krooni
«Ega ma uskunud, et kohe nii läheb, aga pärast teist etappi juba tundus, et olen üldvõiduks võimeline,» meenutas Korjus.
Korjus ei teinud sarja võiduga endale pelgalt nime vormelimaailmas. Kuigi ka see on kõva fakt, et sarjas on varem oma karjääri esimesi võite saanud mitmed vormel-1 piloodid eesotsas Ferrari Felipe Massaga, kaasneb esikohaga preemiana stipendium 500 000 eurot ehk ligi kaheksa miljonit krooni sõitmaks järgmisel hooajal sarjas Renault Eurocup 3.5, kus teiste hulgas keerab rooli ka Sten Pentus.
Kuigi kindlalt on järgmise aasta plaanidest vara rääkida, on Tammel hea meel, et hoolealusel on prestiižikas koht tulevaks hooajaks olemas.
«Tänaseks on kõik veel lahtine, kuid kindel on, et 3.5 sarja saame ikka sõita,» märkis Tamm, kelle sõnul stipendiumirahast ainuüksi siiski ei piisa. «Oleneb, millise tiimiga läbi hakkame rääkima, kuid midagi on kindlasti juurde vaja.»
EUROCUP 2.0
Viimase kümne aasta võitjad vormel-Renault’ Eurocup 2.0 sarjas (sulgudes praegune tegevus):
• 2000 – Felipe Massa (vormel-1 piloot)
• 2001 – Augusto Farfus (World Touring Cari sõitja)
• 2002 – Eric Salignon (ei osale suuremates sarjades)
• 2003 – Esteban Guerrieri (vormel-Renault 3.5 piloot)
• 2004 – Scott Speed (NASCAR Sprint Cupi sõitja)
• 2005 – Kamui Kobayashi (vormel-1 sõitja)
• 2006 – Felipe Albuquerque (A1 GP sarja piloot)
• 2007 – Brendon Hartley (vormel-Renault 3.5 piloot)
• 2008 – Valtteri Bottas (vormel-1 testisõitja)
• 2009 – Albert Costa (vormel-Renault 3.5 piloot)
• 2010 – Kevin Korjus (???)