Saada vihje

Sahkar Racingu meeskond alustas tänavust motokrossi MM- ja EM-hooaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Postimees Sport
Copy
Henri Roosiorg.
Henri Roosiorg. Foto: Rauno Kais

Lõppenud nädalavahetusel sõideti Itaalias Trentinos käesoleva aasta motokrossi MMi esimene Euroopas toimuv etapp, kus oli ka kohal Sahkar Racing koosseisus Karel Kutsar (MX2) ning Hardi Roosiorg ja belglane Jago Geerts (EMX125). Meeskonna kolmas sõitja Henri Roosiorg võistles aga samal ajal kodumaal ning seda kahel päeval järjest. Laupäeval oli noormees võistlustules legendaarsel Mulgikrossi ja eile Potsepa liivakarjääris sõidetud 2-tunnisel kestvuskrossil.

Itaalias maailmameistrivõistluse MX2 klassis osalenud Karel Kutsar (KTM) sai kvalifikatsioonis 30. koha. Esimeses sõidu lõpetas Kutsar 27. kohal ning teise kaks kohta eespool. Etapi kokkuvõttes, kus esikolmiku moodustasid sloveenlane Tim Gajser (Honda), MM-liider hollandlane Jeffrey Herlings (KTM) ja valitsev maailmameister prantslane Jordi Tixier (Kawasaki), oli Kutsar 27.

«Laupäeval sõitsin ajasõidus välja 30. koha, mis ei olnud üldse hea tulemus, start ei olnud kõige parem ja ei saanud sõidus ka head rütmi. Pühapäeval oli enesetunne juba parem, mida oli näha ka sõitudes. Esimeses sõidus ei saanud stardist hästi minema ja hakkasin tagant tulema ning sõitsin end lõpuks 27. kohale. Teises sõidus kukkusin stardikurvis, aga sain parema hoo sisse ning olin 25. Iga sõiduga läks kiirus aina paremaks ja see annab lootust, et järgmisel etapil tuleb parem tulemus,» rääkis oma avaetapist Kutsar, kelle järgmine võistlus on juba eeloleval nädalavahetusel Hollandis Valkenswaardi liivarajal sõidetav MM-etapp.

Euroopa meistrivõistluste EMX125 klassis oli Hardi Roosiorg oma kvalifikatsioonigrupis 19. ja ta jäi napilt otse finaalsõitudesse pääsemisest (18 kiiremat) välja ning pidi minema lohutussõitu. Selles oli ta 11. ning finaaliuks jäi talle seekord suletuks.

«Kvalifikatsioonis tuli emotsionaalne kramp peale ja ei suutnud kiiret ringi sõita, et otse finaalsõitudesse saada. Last chance sõidus ei tulnud start välja ja esimestel ringidel oli palju kukkumisi, millest ühe taha ma ka jäin kinni ning selle tõttu läksid esimesed eest ära. Üritasin küll tagant ette tulla, aga kuna esiots oli esimeste ringidega liiga palju eest ära läinud, siis oli see võimatu. Nüüd sõidame edasi Hollandisse ja arvan, et annan seal endast parima ja loodetavasti saan end finaalides tõestada,» võttis oma nädalavahetuse kokku Roosiorg.

Jago Geerts oli seevastu EMX125 klassis enda kvalifikatsioonis 18. ja sai finaalidesse, kus ta lõpetas kummaski 22. kohaga ning oli etapi kokkuvõttes 24. «Kvalifikatsioonis oli mul probleeme tsikli piduriga ning 18. kohast enamat ei suutnud. Kuna sain stardikohta 36. sõitjana valida, siis erilist head starti ei olnud oodata, kuid esimeses sõidus sain hästi minema ning sõitsin 12. kohal, kui kukkusin ja lõpetasin 22. kohal. Teises sõidus sain 16. mehena minema, kuid neljandal ringil oli mul jälle veel üks väike kukkumine ja tulemuseks taas 22. koht. Kahjuks oli ebaõnne sellel nädalavahetusel, aga olen järgmiseks juba valmis!» oli noor belglane järgmise nädalavahetuse suhtes optimistlik.

Henri Roosiorg oli Mulgikrossil MX2 klassis kokkuvõttes neljateistkümnes, kuna avasõidus tuli sisse katkestamine: «Plaan Mulgikrossile minna oli mul juba hooaja alguses, kuid ajapuuduse tõttu ei saanud paar nädalat enne seda krossi trenni teha, seega ajasõidus oli natuke raske kohaneda. Hoolimata sellest, et sain esimeses sõidus stardist üpris hästi minema,  ei saanud ennast alguses üldse käima, sõidu lõpupoole oli õnneks juba tunne hea, kuid siis kukkusin ning ring hiljem pidin sõidu tehnilise vea tõttu katkestama. Teises sõidus ei saanud stardist minema, kuid tegin paar möödasõitu ning olin 12., kolmandas sõidus sain stardist neljandana minema ja esimesel ringil tõusin veel korra kolmandaks, kuid siis sain suure kiviga vastu näppu ning lenksust oli seejärel väga raske kinni hoida. Sõitsin rahulikult lõpuni ja tulemuseks 10-s koht. Päris rahule ei saa jääda, aga kuna minu jaoks on motokross nüüdseks juba pigem hobi, siis võtan rahulikult ja naudin sõitmist. Rada oli väga hea ja korraldus samuti.»

Potsepal läks noormehel aga väga hästi, kui ta oli enda klassis teine ning juhib peale kahte etappi Eesti meistrivõistluseid: «Järgmine päev sai kohe kestvuskrossi teisele etapile Potsepale edasi mindud. Seekord sain stardist kuskil 40. minema ja alguses tegin palju möödaminekuid, kuid rada oli üpris raske ning kuskil tunni pealt oli juba korralik väsimus peal ning suutsin korra metsas vastu puud sõita. Pärast seda hoidsin ennast natuke tagasi, kuna sain õlale haiget. Viimasel ringil suutsin end veel E1 arvestuses teiseks sõita ja üldarvestuse kümnendaks. Väikese paagi tõttu pean mitu korda kahe tunni jooksul tankima, mistõttu jäi võitja Kert Pääbo seekord püüdmata. Üldkokkuvõttes oli väga lahe nädalavahetus, suutsin EMV arvestuses esimese koha säilitada.

Tahaks väga tänada oma head sõpra Markust, kes aitas mind mõlemal päeval mehhaaniku tööga. Samuti oma vanemaid ja Sahkar Racingut,» ütles töise nädalavahetuse teinud Roosiorg, kelle järgmine võistlus on 1. mail traditsioonilisel Põlva krossil.

«Kindlasti jääb natuke meie noore sõitja Jago sõit kripeldama ning samuti oleks Hardilt enamat lootnud. Arvan, et Kareli avaetapi kokkuvõttes 25. kohaga võib rahule jääda, kuna Trentino puhul tegemist on siiski kõva rajaga, mis Eesti poistele väga kodune ei ole. Kuna seoses tööga kodumaal mind ennast Trentinos kohapeal ei olnud, siis tahan kindlasti tänada kogu tiimi tehtud töö eest Itaalia etapil,» lisas lõpetuseks Sahkar Racing meeskonna juht Lauri Roosiorg.

Tagasi üles