Rekordid ohus: Kiltsi kiirendusrada sai senisest parema pidamise

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Reino Poom.
Reino Poom. Foto: Tarvo Oras

Täna õhtuks sai Kiltsi lennuväljal tehtud kõik ettevalmistused raja seisukorra parendamiseks – mitme päeva jooksul veeti seal stardialasse maha kummikiht, et parandada võistlejate autode pidamistingimusi saavutamaks häid aegu. Homme ja ülehomme peetaval võistlusel võib oodata uusi kiirendusrekordeid

On esmakordne, et kummikihti veetakse Eestimaa kiirendusradadel. Seega võib ennustada, et juba hooaja esimesel etapil sünnivad uued isiklikud rekordid. Kui kõik asjaolud klapivad ehk ka autod on juba esimesel etapil head seadistuses, siis pole ka uus Eesti rekord võimatu ülesanne.

Eelmisel aastal uue Eesti kiirendusrekordi sõitnud Reino Poom ei ole talvel loorberitele puhkama jäänud. Tema Eestis ainulaadne redelauto ehk dragster on saanud täiesti uue jõuallika – nüüdsest veab seda seitsmemeetrist autot edasi uuem GM-i 5,3 liitrine V8 mootor. Varem oli seal peal Buicki V6 turbomootor, mis arendas võimsust 700-1200 hj sõltuvalt seadistusest.

«Vana mootor ammendas ennast ning kuna see praegune mootoritüüp on end viimasel ajal tõestanud nii kiirendus- kui ka driftiradadel, siis tundus see uus ja huvitav olema. Mootori võimsus võrreldes eelmise mootoriga ilmselt suurelt ei erine, kuid vastupidavus peaks olema kõvasti parem,» kommenteeris Poom päev enne esimest võistluspäeva. Poom plaanib sel hooajal teha kaasa kogu Eesti meistrivõistluste sarja ning osaleda ka mõnel Soome meistrivõistluste etappidel.

Poom tõi eelmisel aastal Ameerika Ühendriikidest, kiirendusvõistluste sünnimaalt, omale uueks võistlusautoks dragsteri. Hooaja alguses vajas auto veidi seadistamist vastavalt kohalikele rajaoludele. Mehe soov oli püstitada uus isiklik rekord. Tegelikkuses läks tal veelgi paremini ning juba juuli keskel sõitis ta uueks Eesti kiirendusrekordiks 7,771 sekundit just Kiltsi lennuväljal.

Mis on redelauto ning milline on toruraamil kereauto? Vaata videot, kus neist räägivad nende omanikud Reino Poom ja Riivo Sinijärv.

Kõik see ja muudki põnevat toimub homme Haapsalu külje all Kiltsi lennuväljal. Eelregistreerinud on end ligi 60 võistlejat Eestist, Lätist ja Leedust, neile lisanduvad veel hulgaliselt võistlejad, kes on mitte-ametlikult teatanud oma osalemist, ent registreerivad end kohapeal. Homne võistlus on avaetapp Eesti ja Läti kiirenduse meistri- ja karikavõistluste hooajale.

Pealtvaatajad saavad mõnusalt võistluste kulgu jälgida tribüünidelt ning lapsed saavad mängida lastealal. Samuti on võimalus kahe võistluspäeva vahelisel ajal telkida selleks spetsiaalselt ettevalmistatud alal.

Ajakava:

laupäev, 2. mai

11.00 väravad avatud 

11.30 võistlejate koosolek

12.00-18.00 ajasõidud

pühapäev, 3. mai

11.00 väravad avatud, eliminaatorisõitude algus

18.00 autasustamine

Ühe päeva pilet 10 €. Kahe päeva pilet 15 €. Alla 18-aastased saavad sisse tasuta!

Tagasi üles