Eesti autoringraja meistrivõistlused algasid ülipõnevate sõitudega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Autoringrajasõidu EMV avaetapp.
Autoringrajasõidu EMV avaetapp. Foto: Indrek Allik

Pühapäeval, 3. mail tehti Pärnu külje all, Audru vallas asuval auto24ringil algust tänavuste HRX Eesti autoringraja meistrivõistlustega ja rajal käisid kahe klassi esindajad. Sõitudes jagus pinget kuni viimaste meetriteni ja võitjad selgusid väga põnevate lahingute järel.

Vormeliklass Vormel Scandic kogub Eestis taas hoogu ja avaetapil oli stardis kokku kuus vormelit. Kvalifikatsioonis näitas parimat minekut Antti Rammo, kes edestas teise aja välja sõitnud Jan-Erik Meikupit 0,2 sekundiga. Meikupile oli see debüüdiks vormeliroolis, noormees on eelnevalt kihutanud kardiroolis.

Kolmas oli Tõnis Vanaselja. Rammo haaras ka esimeses sõidus liidrikoha, kuid neljandast ruudust startinud Kulli tegi hea stardi ja oli kohe Rammo selja taga. Rammo ennast aga eksitada ei lasknud ja võitis sõidu Kulli ja kolmandana lõpetanud Jan-Erik Meikupi ees. Ka teises sõidus oli Rammo taas kiireim ja lõpetas sõidu Kulli ees võitjana. Kolmandale kohale sõitis ennast selles sõidus pärast põnevat heitlust Tõnis Vanaselja. 

BMW 325 Cup klassis oli kokku avaetapil kohal 11 sõitjat. Kvalifikatsioonis oli kiireim valitsev Eesti meister Allan Tigane, kes edestas Gabriel Dominic Sergot ja Mikk Maatenit. Oli oodata, et sama seltskond hakkab jagama kohti ka sõitudes. Avasõidus liitus nendega ka Kren Tunder, väga hea stardi tegi Maaten, kes kerkis sõitjaterivi etteotsa, Tigane, Sergo ja Tunder teda jälitamas. Põnev ratas rattas sõit päädis viimastel ringidel korraliku draamaga, kui jõuti ringiga järgi nendega koos startinud, kuid märkimisväärselt aeglasematele Läti Kumho Challenge sarja sõitjatele.

Esmalt tegid lätlased ühes kurvis avarii ja see tekitas juba palju segadust, sest samal ajal jõudsid sinna BMW 325 Cup liidrid, suurem jama toimus aga eelviimasel ringil, kui üks Läti sõitja ei näinud tagant tulevaid Eesti sõitjaid ja keeras Mikk Maatenile konkreetselt ette. Tulemuseks oli see, et nii Läti sõitja kui Maaten, kes oli liidrikohal lõpetasid sõidu raja ääres. Tigane kerkis liidriks ja nende segadustega pääses Tunder mööda Sergost ja lõpetas Tigase järel sõidu teisena. Neljandana tuli üle lõpujoone seni tsikliga supermoto radadel kihutanud Andre Kiil, kes tänavu osaleb HRX Eesti autoringraja meistrivõistlustel. 

Teises sõidus oli esimeses stardiruudus eelmise sõidu kiireima ringi sõitnud Kren Tunder. Paraku tegi ta valestardi ja sellega lisandus talle kohe ka 20 sekundiline ajatrahv. Tema järel kihutasid rajal Maaten, Tigane ja Sergo ja see kolmik hakkas vaikselt Tunderile lähemale jõudma ja Sergo möödus Tigasest, kui viimane tegi sõiduvea. Sõidu viimases kolmandikus möödus see kolmik Tunderist, kuid Sergo ja Tunder põrkasid omavahel külgepidi kokku, mille tulemusel jäi Tunder raja äärde. Ja taas ütlesid sõidu tulemuse osas sõna kaasa aeglasemad lätlased. 

Kui Eesti sõitjad neile viimasel ringil järgi jõudsid, defineerisid osad neist sinist lippu erinevalt ja nii pidid omavahel positsiooni pärast võidelnud Maaten ja Tigane leidma erinevaid võimalusi neist möödumiseks. Maaten sattus mustemale rajaosale ja kaldus korraks rajalt välja, sellest piisas Tigasele, kes ka teise sõidu Maateni ja Sergo ees võitis. 

Baltic Open klassis oli rajal samuti eestlasi, Tõnu Soomer oli taas rajal oma BMW 325 M3 GTR masinaga ja saavutas mõlemas sõidus Dainius Matijosaitise järel, kes oli rajal Renault Megane Trophy autoga, teise koha. Omas klassis oli Soomer esimene. Peeter Peek oli omas klassis kiireim ja Kaspar Aruvee oma klassis kolmas, seda mõlemas sõidus. Peegi tulemuseks teises sõidus jäi seitsmes koht omas klassis. 

Tagasi üles