Saada vihje

Harri Kullas võidutses Eesti motokrossi meistrivõistluste avaetapil

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Postimees Sport
Copy
Priit Rätsep (221), Tanel Leok (40), Harri Kullas (151).
Priit Rätsep (221), Tanel Leok (40), Harri Kullas (151). Foto: Rauno Kais

Pärnu Lennuvälja Motoparkis sõideti nimisponsor Addinoli nime kandvate Eesti motokrossi meistrivõistluste avaetapi teine võistluspäev, kus olid võistlemas väga nimekad sõitjad nii meilt kui piiri tagant. Rohkearvuline publik ei pidanud pettuma, sest põnevaid ja draamat täis sõite jagus terveks pikaks päevaks.

Kõige mainekamas MX1 klassis olid stardijoonel peamiselt Inglismaal võistlevad Tanel Leok, Gert Krestinov ja Harri Kullas, kellele pakkusid konkurentsi Priit Rätsep, MX2 klassi MM-il osalev Karel Kutsar ning kiired sõitjad Lätist ja Soomest. Kvalifikatsioonis näitas kiireimat ringiaega välismaal võistlevate kaasmaalaste ees Rätsep (Honda, HRC Eesti Racing Team), temast 0,053 sekundi kaugusele jäi Kullas (Suzuki), Leok (Kawasaki, Sõmerpalu MK) kaotas Rätsepale 0,37 ja Krestinov (Honda, Motoextreme) 0,65 sekundit, mis andis head eeldused põnevateks võistlussõitudeks. Ja nii ka läks.

Avasõidus võitis stardi ja haaras liidrikoha Kullas, keda jälitasid Rätsep, Leok ja Krestinov. Kullas suutis oma nappi edu kindlalt hoida ja edestas Rätsepa lõpuks 1,1 sekundiga, Krestinov seevastu möödus viimase nädala haigusega kimpus olnud Leokist ja jäi teisest kohast omakorda 0,6 sekundit. Esikuuikusse mahtusid veel Leok (+17 sek), Kutsar (KTM, Sahkar Racing, +55,6) ja Andero Lusbo (Suzuki, Kagu MK, +1.02).

Teine sõit algas sarnaselt esimesele, kui Kullas kihutas ees ning tema sabas kohe Rätsep, Leok ja Krestinov. Nii sõideti mitmed ringid, kuid siis andis Rätsepa võistlustehnika alla ja noormees pidi sõidu pooleli jätma. Krestinov jälitas Leokit ja viimane vigastas ühes kurvis oma põlve ning oli sunnitud tempos järgi andma. Krestinov suutis Kullase kinni püüda ning mõni ring enne lõppu ka ise liidriks tõusta, lõpujoonel oli Krestinovi võidumarginaal Kullase ees 3,6 sekundit, Leok jäi võitjast maha juba 52 sekundit. Kutsar kaotas Leokile 5, soomlane Ludvig Söderberg (Husqvarna) omakorda Kutsarile samuti 5 ning Lusbo soomlasele 4 sekundit.

Kahe sõidu kokkuvõttes võttis avaetapilt võidu 47 punkti kogunud Kullas, Krestinov sai 45 punktiga teise ja Leok 38-ga kolmanda koha. Kutsar (34 p) oli neljas, Lusbo (30 p) viies ja kummaski sõidus seitsmes olnud Ardo Kaurit (Yamaha, Yamamoto RC, 28 p) kuues.

MX2 ja MX2 juunior klasside ühissõitudes ei leidunud vastast tõsise tööpäeva teinud Karel Kutsarile, kes võitis kindlalt mõlemad sõidud. Avasõidus pakkus talle sõidu esimeses pooles tõsist konkurentsi stardi võitnud Edik Kuusk (Kawasaki, Saku MK), kes jäi lõpuks Kutsarist maha 23,3 sekundit. Kolmandana ületas lõpujoone kvalifikatsiooni kiireim Claudius Roosma (Yamaha, Yamamoto RC), kes jäi Kuusest 3,4 sekundit.

Teises sõidus ei saanud Kutsar küll stardist kõige paremini minema, kuid esimese ringi lõpuks oli ta juba esimene ning kontrollis sõitu võiduka lõpuni. Roosma tegi samuti hea sõidu ja jäi võitjast lõpuks maha 13,3 sekundit ning edestas omakorda kolmandaks tulnud soomlast Emil Silanderi (Husqvarna) 4,6 sekundiga. Kuusk kukkus avaringil ja langes võistlejaterivi tagumisse otsa, ta parandas sõidu jooksul küll kohti ja oli lõpuks kümnes.

Kahe sõidu kokkuvõttes võitis MX2 klassi avaetapi 50 punktiga Kutsar, Roosma (42 p) oli teine ja Kuusk (35 p) kolmas. MX2 juuniorite arvestuses astusid päeva lõpuks poodiumile Tamur Talviku (KTM, Paikuse MK, 47 p), Rait Kaimer (KTM, KTM Racing Team, 45 p) ja venelane Daniil Balandin (KTM, 42 p).

85cc klassis heitlesid avasõidu esimeses pooles esikohale kvalifikatsiooni kaks kiireimat Andreas Hiiemägi (Husqvarna, Kose AMK) ja Henry Vesilind (Honda, HRC Eesti Racing Team). Vesilind haaras küll liidrikoha, kuid Hiiemägi proovis temast mööduda, aga Vesilind suutis esikohta hoida. Hiiemägi tegi hiljem paar sõiduapsu ning temast said mööda ka esiduot seiranud Meico Vettik (Kawasaki, Mägi Racing) ja Egert Pihlak (KTM, Motoextreme), kes lõpetasidki Vesilinnu järel teise ja kolmandana.

Vesilind haaras ka teises sõidus liidriohjad algusest enda kätte ja võttis seekord kindla võidu. Vettik sõitis enamuse sõidust uhkes üksinduses teisel kohal ja kolmandaks kihutas end seekord avasõidus neljandaks jäänud Hiiemägi. Etapivõitjaks tuli seega Vesilind (50 p), teine Vettik (44 p) ja kolmas Hiiemägi (38 p).

Veteranide esimeses sõidus pakkusid rohkearvulisele publikule põneva duelli lätlane Leons Kozlovskis (Suzuki) ja eelmise aasta selle klassi Eesti meister Heigo Lauren (Yamaha, Yamamoto RC), kes heitlesid mitu ringi esikohale. Lõpuks suutis lätlane eestlase alistada ning ületas lõpujoone esimesena. Kolmandaks sõitis end võidumehe kaasmaalane Raivo Freibergs (Yamaha).

Peale sõitu selgus aga asjaolu, et Kozlovskise tsikkel ületab lubatud müranorme ja talle määrati ajaline karistus, mis langetas ta kolmandaks. Teine sõit kulges sarnaselt esimesele, kui esimeseks sõitis end jälle Kozlovskis, kes langetati neljandaks. Sõiduvõidu sai jälle Lauren Freibergsi ja avasõidus neljanda koha saanud Andres Krestinovi (Kawasaki, Motoextreme) ees.

Kahe sõidu kokkuvõttes moodustasid esikolmiku Lauren (50 p), Freibergs (44 p) ja Krestinov (38 p).

Külgvankrite, keda oli rajal lausa 27 ekipaaži, esimese sõidu võitis kindlalt tänavu MM-karussellis osalev eelmise aasta Eesti ja Läti meister Kert Varik, kellel tänavu korvis lätlane Haralds Kurpnieks. Juba kvalifikatsioonis kiireima aja sõitnud Varik – Kurpnieks (Zabel, AYR Racing Team) edestasid lõpuks teiseks tulnud Gert Gordejev – Maarek Miil (Zabel, RedMoto Racing) meeskonda enam kui 20 sekundiga. Kolmandaks kihutasid end soomlane Riku ja Lari Kunnas (KTM), nemad jäid võitjatest maha juba üle 40 sekundi.

Teine sõit algas aga avasõidu võitjatele dramaatiliselt, kui nad stardisirgel korraliku avarii tegid ja langesid viimaste hulka. Mehed said aga oma tsikli püsti ning sõitu jätkata ja marulist tempot tehes suutsid ka sõitu seni juhtinud Gordejev – Miil tiimi eelviimasel ringil kinni püüda. Varik – Kurpnieks ei jätnud ka siis jonni ja surusid end viimasel ringil ise liidriteks ning võitsid sõidu. Kolmandaks sõitsid end seekord avasõidus ebaõnnestunud ning katkestanud venelased Igor ja Dmitri Rodionov (Zabel), kes kaotasid võitjatele 45 sekundiga.

Varik – Kurpnieks võitsid seega esimese etapi 50 punktiga, nendega koos tõusid poodiumile veel Gordejev – Miil (44 p) ja teise sõidu neljandana lõpetanud Kunnased (38 p).

Samas sõidus võistlesid ka veteranid ja seda Eesti karikavõistluste punktidele. Selles arvestuses osutusid mõlemas sõidus parimaks Urmas Sugasep ja lätlane Arturs Linde (KTM, Sõmerpalu MK, 50 p), teiseks tulid Andrus Kiskonen – Kristjan Kivistu (AYR-KTM, AYR Racing Team, 42 p) ja kolmandaks vennad Sverre ja Alar Lamp (AYR-KTM, Saku MK, 40 p). Korvide sõitudes osales ka üks vapper naine Diana Pruks, kes tuli koos piloot Tõnu Suurkuusega Veteranide arvestuses kuuendaks.

Päeva lõpetas selle aasta «Pärnu Kuningas» võidukihutamine, kus osalesid MX1 ja MX2 klasside parimad sõitjad. Kullas haaras ka selles sõidus liidrkoha ja tundus, et noormees võtab ka siit võidu. Tagasihoidliku stardi teinud Krestinov arvas aga teisiti ja võttis iga ringiga vahet veidi tagasi ning suutis liidri lõpuks kinni püüda. Noored mehed ragistasid mitu ringi ratas rattas ja Krestinov suutis ka seekord Kullase lõpus alistada ja teist korda kuninga krooni endale pähe panna. Valutava põlvega sõitnud Leok võttis sõitu rahulikult, kuid hoolimata sellest oli kindlalt kolmas.

Addinol Eesti motokrossi meistrivõistlused jätkuvad 30.-31. mail Karksi-Nuias.

Tagasi üles