Kuulsal Nürburgringil sõidetud WTCC sarja etapil tehti ajalugu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jose Maria Lopez.
Jose Maria Lopez. Foto: FIA WTCC / Facebook

WTCC sarjas tehti sel nädalavahetusel ajalugu, kui pärast 1983. aastat sõideti taas mõne FIA MM-sarja etapp kuulsal Nürburgringil.

WTCC-autod läbisid mõlemas võistlussõidus 25,278-kilomeetrisel rajal kolm ringi ning nagu sel hooajal tavaks, valitsesid kogu etappi Citroënid. Esimese sõidu võitis valitsev maailmameister Jose Maria Lopez ning teise tema meeskonnakaaslane Yvan Muller. Avasõidus teise koha saanud üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb pani teise sõidu alguses küljed kokku Rob Huffi Ladaga, suutis küll sõidu lõpetada, ent seda alles viiendal kohal.

Avasõidus kolmandana lõpetanud Muller edestas teise sõidu finišijoonel Lopezt vaid 0,173 sekundiga, kolmanda koha sai teises sõidus Honda võistkonnas kihutav Tiago Monteiro. Esmakordselt teenis WTCC sarja ajaloos punkte naissõitja, kui spetsiaalselt selle etapi jaoks Munnich Motorsporti võistkonna Chevrolet'd juhtima palgatud Nürburgringi spetsialist Sabine Schmitz sai esimeses sõidus 10. koha.

MM-sarja üldliider on kaheksa etapi järel Lopez, kellel on kirjas neli sõiduvõitu. Poodiumilt on argentiinlane seni välja jäänud vaid korra ning tabelis on tal kirjas 177 punkti. Ühe sõidu võitnud Loeb on 127 punktiga teine ning Muller kaotab talle vaid punktiga. Neljas on parim Honda tiimi liige Monteiro, kes jääb Mullerist aga maha juba 53 punktiga. Neljas on veel üks Citroëni tiimi sõitja Ma Qing Hua ning viies ungarlane Norbert Michelisz (Honda), kes on peale Citroëni meeste ainsana suutnud sel hooajal mõne sõidu võita. WTCC-sarja järgmine etapp peetakse 7. juunil Moskva ringrajal.

Nürburgringil toimus FIA poolt ametlikult korraldatava MM-sarja etapp viimati 1983. aasta mais, kui seal kihutasid sportautod. Andekas sakslane, kaks aastat hiljem Spa ringrajal traagiliselt hukkunud Stefan Bellof sõitis toona kvalifikatsioonis 20,81 kilomeetri pikkuse Nordschleife rajarekordiks uskumatu aja 6.11,13. Seda ringiaega pole tänaseni suutnud keegi üle sõita.

Bellofi keskmine kiirus oli nimetatud kvalifikatsiooniringi käigus 202 km/h. Ka võistluse käigus sõidetud parim ringiaeg kuulub Bellofile, kes sai samal võistlusel kirja aja 6.25,91. Tänapäeval võisteldakse Nürburgringi pikemal, üle 25 km pikkusel rajavariandil, sest lisaks vanale Nordschleifele läbitakse ka tänapäevane vormel-1 rada.

Tagasi üles