Saada vihje

Dramaatiline lõpplahendus: Murakas katkestas viimasel katsel, Plangi võitis Harju ralli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Postimees Sport
Copy

Eile ja täna toimunud Harju ralli võitis Siim Plangi, kes kerkis esimeseks viimasel kiiruskatsel. Terve päeva jooksul esikohta hoidnud Roland Murakas tegi viimasel kiiruskatsel avarii ning oli sunnitud katkestama. Teise koha sai Rainer Aus ning kolmandaks kerkis poolakas Radoslaw Raczkowski.

II PÄEV

Seis 9. kiiruskatse järel: 1. Plangi, 2. Aus +14,4, 3. Raczkowski +3.37,0, 4. Aigro +4.11,7

9. kiiruskatse: 1. Plangi, 2. Aus +3,3, 3. Raczkowski +1.07,5, 4. Volver +1.08,6

Seis 8. kiiruskatse järel: 1. Murakas, 2. Plangi +5,9, 3. Aus +17,0, 4. Puškar +1.43,2

8. kiiruskatse: 1. Murakas, 2. Aus +1,4, 3. Plangi +1,5, 4. Puškar +23,5

Seis 7. kiiruskatse järel: 1. Murakas, 2. Plangi +4,4, 3. Aus +15,9, 4. Puškar +1.19,7

7. kiiruskatse: 1. Murakas, 2. Plangi +2,8, 3. Aus +3,3, 4. Puškar +9,8

Seis 6. kiiruskatse järel: 1. Murakas, 2. Plangi +1,6, 3. Aus +12,6, 4. Puškar 1.09,9

6. kiiruskatse (7,7 km): 1. Plangi, 2. Murakas +2,0, 3. Aus +4,0, 4. Puškar +11,0

Seis 5. kiiruskatse järel: 1. Murakas, 2. Plangi +3,6, 3. Aus +10,6, 4. Puškar + 1.00,9

5. kiiruskatse (6,3 km): 1. Plangi, 2. Murakas +0,3, 3. Aus +2,0, 4. Puškar +8,3

Seis 4. kiiruskatse järel: 1. Murakas, 2. Plangi +3,9, 3. Aus +8,6, 4. Puškar +52,9

4. kiiruskatse (7,6 km): 1. Murakas, 2. Plangi +2,5, 3. Aus +3,6, 4. Puškar +12,3

Seis 3. kiiruskatse järel: 1. Murakas, 2. Plangi +1,4, 3. Aus +5,0, 4. Puškar +40,6

3. kiiruskatse (7,7 km): 1. Murakas, 2. Aus +0,5, 3. Plangi +0,6, 4. Vitali Puškar +13,1

Seis 2. kiiruskatse järel: 1. Murakas, 2. Plangi +0,8, 3. Aus +4,5, 4. Kaur +10,0

2. kiiruskatse (6,3 km): 1. Murakas, 2. Plangi +1,5, 3. Aus +2,2, 4. Kaur +7,4

I PÄEV

1. kiiruskatse (2,6 km): 1. Siim Plangi, 2. Roland Murakas +0,7, 3. Rainer Aus +3,0, 4. Egon Kaur +3,3

Eile: Mitsubishi Lancer Evo X-l kihutavad Plangi-Roosimaa edestasid Väo karjääris sõidetud 2,60 km pikkusel katsel 0,7 sekundiga samasuguse autoga võistlevat Roland Murakat ja Kalle Adlerit. Kolmandal kohal on Rainer Aus ja Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotavad liidritele täpselt 3 sekundiga. Neljandad on 3,3-sekundilise kaotusega liidrile Egon Kaur ja Annika Arnek (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Ralli jätkub laupäeva hommikul kell 8.56 algava 6,28 km pikkuse katsega, kokku sõidetakse tänavusel Harju Rallyl üheksa kiiruskatset kogupikkusega 80,17 km.

«Õige ralli algab alles homme, tänane oli rohkem publikule. Homme saab kindlasti libe olema, kuid lähme oma sõitu sõitma ja eesmärk on eelkõige korralikud punktid ilma väga suuri riske võtmata ära tuua,» võttis Siim Plangi avapäeva sõidu pressiteate vahendusel kokku.

«Autos oli äratundmise moment päris suur, sest Siim sõidab väga sarnaselt Margus Remmakuga, kellega olen palju koos sõitnud. Siim küsis enne starti, et kas on väike pabin sees ja vastasin, et ei ole, ning kui viimane stardituli kustus oli kõik nagu polekski vahepeal ära olnud,» võttis ralli avakilomeetrid kokku Urmas Roosimaa.    

DMACK Trophy ehk Juunioride meistrivõistluste arvestuses õnnestus reedese võistluspäeva ainus katse kõige paremini võistluspaaril Sander Siniorg – Karl-Artur Viitra (Ford Fiesta R2), kes edestavad Miko-Ove Niinemäed - Martin Valterit (Peugeot 208 R2) 4,5 ning Rasmus Uustulnd - Imre Kuuske (Ford Fiesta R2) 4,9 sekundiga. 

Klassis EMV4 ehk 2WD2000 on peale avapäeval sõidetud ühte kiiruskatset liider Karl-Martin Volver, kelle tavapärast kaardilugejat Margus Jõeranda on seekord asendamas Marten Madissoo ning kes tavapärase Peugeot 208 R2 asemel võistleb sel korral Ford Fiesta R2 masinal. Klassi liidritele kaotavad 2,3 sekundiga soomlased Taisko Lario – Pentti Tiainen (Peugeot208 R2 ) ja 4,3 sekundiga VIP autoga sõitva Karl Kruuda vend Gustav Kruuda (Ford Fiesta R2) ja tema kaardilugeja Ken Järveoja. 

Rahvuslikus E-rühma klassis E9 on peale avapäeva Neste Oil Harju Rally liidrid Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet), kelle edu Rainer Meus – Kaupo Vana (Lada VFTS) ees on 0,5 ja Raigo Vilbiks – Silver Siivelti (Lada Samara) ees 4,3 sekundit.

E10 klassis on peale reedest võistluspäeva juhtimas Sander Sepp – Ants Uustalu (Renault Clio Ragnotti), kelle edu Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Honda Civic Type-R) ees on napp 0,3 ja Raido Laulik – Tõnis Viidas (Nissan Sunny GTI) ees 1,3 sekundit.

E11 klassis ehk rahva keeli Bemmi meeste klassis on peale avakatset parim BMW-l sõitev ekipaaž , leedukad Egidijus Valeisa – Povilas Reisas (BMW M3). Parim eestlaste võistluspaar Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3) kaotavad klassi liidritele 3,9 ja kolmandana lõpetanud Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW 325) 7,3 sekundiga. 

Avapäeva 2,6 km pikkuse kiiruskatse parima E12 klassi aja sõitsid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kelle edu Kaido Raiend – Hanno Hussar (Mitsubishi Lancer Evo VI) ees on 2,9 ja  soomlaste Sami Valme – Kaj Nordling (Mitsubishi Lancer Evo VI) ees 4,4 sekundit. 

Veoautode klassi E13 hooaja esimese meistrivõistluste omavahelise mõõduvõtu avakatse võitsid valitsevad meistrid Taavi Niinemets – Marco Prems (GAZ 51A). Meistrite edu Kaido Vilu – Erik Vaasa (GAZ 51) ees on 6,8 ja Veiko Liukanen – Toivo Liukanen (GAZ 51) ees 7,6 sekundit.

Laupäeval stardib esimene auto esimesele katsele kell 08.56 ning võistlejaid ja pealtvaatajaid ootab kaheksa kiiruskatset, kogupikkusega 77,57km, millest viimane ja ralli pikim SS9 Futura (Matsimäe) 20,65km on Neste Oil Harju Rally punktikatse. Neste Oil Harju Rally 2015 võitjad sõidavad Peetri Selveri ees asuvale poodiumile kell 18.20.

Ka teisel võistluspäeval on eetris  Ring FM ralliraadio, kus stuudios infot jagamas Margus Kiiver ja Marek Lindmaa ning katselõpu intervjuusid teevad Kairi Rondo ja Riin Brambat. Ring FM on Tallinnas ja Harjumaal levimas sagedusel 105,8 Mhz ja internetis http://www.ringfm.ee. 

Neste Oil Harju Rally teise päeva kiiruskatsed on tasulised. Rallipasse hinnaga 5 eurot on võimalik soetada katsetelt ja kõikidest Neste tanklatest, kus asub R-Kiosk. Neste kaardi ettenäitamisel maksab rallipass R-Kioskist ostes 3 eurot. Alla 7-aastased lapsed saavad võistlust nautida tasuta.

Neste Oil Harju Rally 2015 ajakava, katsete kaardid jpm leiab kolmapäeval ilmunud Autolehe vahel olevast pealtvaatajate kavast.

Neste Oil Harju Rally 2015 lisainfot saab aadressilt www.harjurally.ee ja www.facebook.com/harjurally

Tagasi üles