Vormel-1 sarja otsitakse ametlikult veel ühte uut meeskonda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
2010. aastal Virgini nime all asutatud Manor on hetkeseisuga noorim vormel-1 sarja võistkond.
2010. aastal Virgini nime all asutatud Manor on hetkeseisuga noorim vormel-1 sarja võistkond. Foto: SCANPIX

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) on asunud otsima uut vormel-1 võistkonda, mis võiks sarjaga liituda 2016. või 2017. aastal.

Alates järgmisest hooajast lööb sarjas kindlasti kaasa Haasi võistkond, millest saab hetkeseisuga stardirivi 11. tiim. FIA on aga valmis korraldama sarja tosina võistkonnaga, kui vaid leitakse piisavalt väärikas kandidaat. Soovijatel palutakse esitada 30. juuniks ametlik avaldus, täielik osalemissoov tuleb sõnastada 1. septembriks. Kui kõik sujub plaanipäraselt, on võimalik, et otsus uue tiimi sarja võtmise kohta tehakse juba 30. septembril.

FIA teatel nõutakse soovijatelt kindlasti kõigi kriteeriumite täitmist ning nende võimekust ja valmisolekut hinnatakse järgmiste punktide alusel:

  • Võistkonna tehnilised oskused ja ressursid;
  • Võistkonna suutlikkus leida ja säilitada piisav rahastus, et sarjas võistlusvõimelisel tasemel kaasa lüüa;
  • Võistkonna kogemused ja inimressurss;
  • FIA hinnang väärtusele, mille võistkond võib sarjale tervikuna anda.

Seejuures märkis FIA, et ühes vormel-1 sarja kommertsõiguste omaniku Bernie Ecclestone’iga võidakse ka kõik sooviavaldused tagasi lükata, kui sobivat kandidaati ei leita. Viimati liitusid uued võistkonnad kuningliku sarjaga 2010. aastal, kui korraga tegid debüüdi nii Hispania, Caterham kui ka Virgin. Neist on tänaseks alles jäänud vaid nüüdseks Manori nime kandev Virgin, kes on tänavusel hooajal selgelt punase laterna rollis.

Esimene osavõistlus Austraalias jäi tiimil üldse sõitmata ja ka Malaisias pääses rajale vaid Roberto Merhi, sest Will Stevensi autol ütles üles kütusesüsteem. Seejuures ei täitnud kumbki mees kvalifikatsioonis 107 protsendi reeglit, kuid mõlemad pääsesid siiski kohtunike otsusega võistlema. Hiinas kaotati kvalifikatsioonis paremuselt järgmistele autodele ringi peale ligi kolme sekundiga ning võidusõidus võitjale kahe ringiga. Sama kordus Bahreinis, Hispaanias oli kaotus võitjale kolm ringi ja kui Monacos õnnestus ajasõidu kaotus kärpida kahele sekundile, siis sõidu lõppedes kaotati võitjale Nico Rosbergile ikka kahe ringiga.

Tagasi üles