Saada vihje

Priit Rätsep ja Indrek Mägi võidutsesid Karksi-Nuias

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
MX1 klassi start
MX1 klassi start Foto: Rauno Kais

Eile sõideti Karksi-Nuia külje all asuval Ainja krossirajal Addinol Eesti motokrossi meistrivõistluste teise etapi esimene võistluspäev, kus jagus põnevust igasse võistlussõitu ning lõplikud kohad selgusid osades klassides lausa viimasel ringil.

MX1 klassis sõitis kvalifikatsioonis kiireima aja välja Priit Rätsep (Honda, HRC Eesti Racing Team), kellele järgnesid Gert Krestinov (Honda, Motoextreme), Ainjas nii MX1 kui ka MX2 klassis osalenud Indrek Mägi (Kawasaki, Mägi Racing), lätlane Davis Livs (KTM), soomlane Ludvig Söderberg (Husqvarna) ja leedulane Vytautas Bucas (Yamaha, Yamamoto RC).

Esimest sõitu asus juhtima Mägi, keda jälitasid Rätsep, Krestinov ja teised sõitjad. Mõni ring hiljem tõusis Rätsep esimeseks ning nii kihutas ta koos Mägi ja Krestinoviga koos teistelt eest. Krestinovi tsikli sidur sai kvalifikatsioonis vigastada ja varuosa ei toiminud nii hästi, kui peaks ning seetõttu tuli tal riske võtta, mis maksis ka ühes kurvis kätte, kui ta kukkus. Õnneks sõitja eriti viga ei saanud, kuid esikoha konkrentsis oli ta läinud. Rätsep suutis Mägi ees edu ruudulise lipu langemiseni hoida ja võitis sõidu, Krestinov ületas lõpujoone kolmandana ning esikuuikusse sõitsid end veel Bucas, Andero Lusbo (Suzuki, Kagu MK) ja Livs.

Teise sõidu avaringilt tuli esimesena Rätsep, kes hakkas järgnevatega kohe vaikselt vahet sisse sõitma. Tema selja taga heitlesid avasõidus katkestanud Söderberg, Bucas, Mägi ja teised. Krestinov seevastu kukkus stardikurvis ning langes viimaseks, kuid seejärel algas meeletu kihutamine ning noormees möödus järjest kõikidest konkurentidest ja hakkas Rätsepa püüdma. Viimatimainitu kukkus aga ühes kurvis ja ei saanud tsiklit kohe käima ning Krestinov pääseski hõlpsalt mööda ja lõpetas sõidu Rätsepa ees esimesena. Kolmandaks sõitis end Bucas, kellele järgnesid Mägi, Söderberg ja Lusbo.

Kahe sõidu kokkuvõttes võitis etapi Rätsep, kes kogus 47 punkti, teise koha sai Krestinov (45 p) ja kolmanda Mägi (40 p), Esikuuikusse mahtusid veel Bucas (38 p), Lusbo (31 p) ja Ardo Kaurit (Yamaha, Yamamoto RC, 28 p), kes lõpetas mõlemad sõidud seitsmendana.

Eesti meistrivõistluste liidriks tõusis Krestinov (90 p), teine on Rätsep (75 p) ja kolmas Lusbo (61 p).

MX2 klassis ei leidunud vastast Indrek Mägile, kes edestas juba kvalifikatsioonis teise aja sõitnud Claudius Roosma (Yamaha, Yamamoto RC) kiireimat ringiaega 2 sekundiga. Hoolimata sellest, et avasõidu stardi võitis Jan Jakobson (Kawasaki, Sõmerpalu MK), tuli esimeselt ringilt liidrina Mägi, kes suurendas iga ringiga järgnevatega vahet ja võitis kindlalt sõidu. Teiseks sõitis end Jakobson, kes edestas napi 0,9 sekundiga Edik Kuuske (Kawasaki, Saku MK), kellest 0,6 sekundit hiljem lõpetas lätlane Vairis Aleksejevs (Kawasaki), siis sekund hiljem Aleksei Vinogradov (KTM, Narva MK) ja omakorda veel sekundi pärast Andre Park (Sherco, RedMoto Racing).

Teises sõidus asus Mägi aga kohe liidriks ja kihutas jälle teistelt ees ning võiduka lõpuni. Teiseks sõitis end Roosma ning kolmandaks Vinogradov. Kuusk oli pikalt kolmas, kuid kukkus ja ei saanud tsiklit kaua käima, lõpujoone ületas noormees siiski neljandana. Esikuuikusse mahtusid veel Park ja Jakobson.

Kokkuvõttes seega võit 50 punktiga Mägile, kellele järgnesid Kuusk (38 p), Jakobson (37 p), Roosma (36 p), Vinogradov (36 p) ja Aleksejevs (32 p). Samas sõidus kihutanud MX2 juunior esikolmiku moodustasid päeva lõpuks venelane Daniil Balandin (KTM, 44 p), Rait Kaimer (KTM, KTM Racing Team, 43 p) ja lätlane Ingars Asma (KTM, 38 p).

MX2 klassi Eesti meistrivõistlustel asus liidriks Roosma (78 p), talle järgnevad Kuusk (73 p) ja Vinogradov (70 p). MX2 juunior esikolmikus on peale Ainja etappi Kaimer (88 p), Balandin (86 p) ja Tamur Talviku (KTM, Paikuse MK, 84 p), kes oli nüüd kokkuvõttes neljas.

Masinaklassis 85cc võitis mõlemad sõidud kvalifikatsiooni kiireim Meico Vettik (Kawasaki, Mägi Racing). Avasõidus pakkus talle tõsist konkurentsi ajasõidu teine Henry Vesilind (Honda, HRC Eesti Racing Team), kes pidi siiski teise kohaga leppima, kolmandaks sõitis end lätlane Ralfs Edgars Ozolins (Husqvarna). Teises sõidus järgnesid aga Vettikule esimese sõidu neljas, venelane Aleksey Zorin (KTM) ja avasõidus kaheksanda koha saanud Egert Pihlak (KTM, Motoextreme).

Kahe sõidu kokkuvõttes võitis etapi seega Vettik (50 p), teine oli Zorin (43 p) ja kolmas viimases sõidus kuuenda koha saanud Vesilind (37 p). Meistrivõistlustel möödus Vettik (91 p) Vesilinnust (87 p), kolmas on Zorin, kellel on koos 76 p).

Veteranide võidukihutamistes ei leidunud vastast Heigo Laurenile (Yamaha, Yamamoto RC, 50 p), kes edestas mõlemas sõidus kindlalt lätlast Raivo Freibergsi (Yamaha, 44 p). Kahe sõidu kokkuvõttes sai kolmanda koha kummaski sõidus neljandana lõpetanud Reio Engman (Yamaha, Lääne MK, 36 p).

Külgvankritel võidutsesid mõlemas sõidus tagasihoidliku stardi teinud meistrivõistluste liidrid Kert Varik ja lätlane Haralds Kurpnieks (Zabel, AYR Racing Team), kes pidid kurja vaeva nägema, et lõpuks esimestena ruudulise lipu alt läbi kihutada. Mõlemas sõidus järgensid Eesti-Läti tiimile vennad Venemaalt Igor ja Dmitri Rodionov (Zabel). Avasõidus sõitsid end kolmandaks Soome vennad Riku ja Lari Kunnas (KTM) ja teises sõidus esimese sõidu neljandad Gert Gordejev – Maarek Miil (Zabel, RedMoto Racing), kes said ka kokkuvõttes kolmanda koha.

Meistrivõistlustel suurendasid Varik – Kurpnieks konkurentidega vahet ja neil on koos maksimaalsed 100 punkti, teisena jätkavad peale Ainja etappi Gordejev – Miil (82 p) ja kolmandana Kunnased (76 p).

Tagasi üles