Kolmik valis elamuse saamiseks ja kolleegide kihutamise jälgimiseks pealtvaatajatele raskesti ligipääsetava koha, pisut rohkem kui kaks kilomeetrit pärast starti. Värske raiesmiku vahel lookleval lõigul on kaks rallisõitjate mõistes vaevumärgatavat kurvi, millele järgneb väike tõus trampliinile.
Kuigi rahvast polnud palju – juurdepääsuteede puudumise tõttu pääseb sinna vaid enne kiiruskatse algust – olid kohal rajaturvajad ning trampliini nukist alates oli tõmmatud turvalint. Nagu ikka sellistes kohtades, oli turvaala lehtri kujuline, et hoida ära trampliinil juhtuda võivate ootamatuste ränki tagajärgi. Trampliinile järgnes poolesaja meetri pikkune pealtvaatajate keelu ala.
Ilmselgelt ei osanud keegi arvata, et midagi ootamatut võib juhtuda hoopis enne trampliini. Ei osanud ka mitmeaastase rallisõitja kogemusega 41-aastane Janek Jelle, kes koos oma kaaslastega jälgis autode möödakihutamist trampliinile eelnenud kergest vasakkurvist vaadates paremal ehk välisservas. Tõsi, inimesed seisid teepervest eemal, künka otsas ja väidetavalt ka turvalindi taga.