Kvalifikatsiooni ajal lapse lasteaia lõpetamisel viibinud Hanno Velt alustas tiitlijahti võiduga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Superbike'i kaks kiiremat Hanno Velt (11) ja Martin Pärtelpoeg (39).
Superbike'i kaks kiiremat Hanno Velt (11) ja Martin Pärtelpoeg (39). Foto: Edgar Seemendi

Audrus auto24ringil sõideti läinud nädalavahetusel Eesti, Läti ja Leedu motoringraja meistrivõistluste esimene etapp, mis oli ühtlasi ka esmakordselt toimuva meeskondliku Team Fight Baltic Championshipi esimeseks võistluseks. Hanno Velt ja Hannes Soomer alustasid tiitlijahti võitudega.

Kõige kiiremas Superbike'i klassis näitas kvalifikatsioonis kiireimat ringiaega eelmise aasta meistrivõistluste hõbe Martin Pärtelpoeg (Honda, Äksi MK), kelle parimast ajast jäi teiseks tulnud lätlane Andrejs Grinbergs (BMW) pool sekundit. Paremuselt kolmanda aja sõitis välja Toomas Tomson (Kawasaki, Motodepoo Team Green), tema aeg jäi aga Pärtelpoja omast üle pooleteise sekundi. Valitsev Eesti meister Hanno Velt (Kawasaki, Velt Motocenter/RedMoto Racing) ei saanud ajasõidus seoses lapse lasteaia lõpetamisega osaleda ning pidi startima viimasest, 19ndast stardiruudust.

Võistlussõidu stardist said kõige paremini minema ajasõidu kiiremad ning esimesed ringid juhatasid vägesid Pärtelpoeg ja Grinbergs. Velt sai väga hea stardi ja oli esimeses kurvis kuuendal kohal ning mõne ringi möödudes oli ta juba teine, kuid vahe Pärtelpojaga oli pea viis sekundit.

Valitsev meister pingutas oma sõnade kohaselt kõvasti ja sai ka liidri kätte ning poolel maal tõusis juba ise esikohale. Pärtelpoja tsiklil hakkas aga poole sõidu peal mootori märgutuli põlema ja tsikkel kaotas võimsust, mille tõttu lõpuduell Veldiga jäi seekord pidamata. Lõpujoonel edestas Velt Pärtelpoega 4,4 sekundiga, kellest omakorda 18 sekundit hiljem lõpetas Grinbergs. Esikuuikusse sõitsid end veel Tomson, Allan Meriküla (BMW, Biker24 Motospordiklubi) ja Aivo Avik (BMW, RedMoto Racing). Meriküla võitis B1200 (eelmistel aastatel Rookie 1000 klass) arvestuses Aviku ja lätlase Juris Brinkmanise (BMW) ees.

Supersport600 ja B600 kvalifikatsiooni kiireim oli Hannes Soomer (Honda, A2 Racing), kes edestas eelmise aasta meistri Kristian Beljaevi (Yamaha, Velt Motocenter/RedMoto Racing) ringiaega poole sekundiga, kolmanda aja sõitis välja lätlane Janis Eglitis (Kawasaki), kes jäi Soomeri ajale alla 0,7 sekundiga. Soomeri sõnul oli oodata põnevat sõitu, kuna kvalifikatsioonis olid vahed väikesed ja mõlemad konkurendid ei olnud oma sõnade kohaselt päris puhast ringi saanudki. Anastassia Kovalenko (Yamaha, AK Racing Team) aeg oli paremuselt 8. ja Maarja Nooraku (Yamaha) oma 20 osaleja hulgas 14.

Sõidu stardist sai kõige paremini minema Eglitis, keda seiras Soomer, kes ka mõni ring hiljem ise liidriks tõusis ja vahet kasvatama hakkas. Lõpujoonel edestas noor eestlane lätlast 4,6 sekundiga, kolmandaks sõitis end leedulane Sarunas Pladas (Yamaha), kes jäi Eglitisest omakorda 2,2 sekundit. Beljaevil seevastu võistlus ebaõnnestus, kuna ta jäi rajale minekuga hiljaks ja pidi startima boksiteelt ehk siis viimasena. Ta suutis küll paljud konkurendid selja taha jätta, kuid pidi seekord viienda kohaga leppima. Kovalenko sai starist minema esikuuiku piirimail ja oli lõpuks kaheksas, B600 arvestuses kuulus talle aga Kaiko Kolkaneni (Suzuki) järel ja Kristjan Karu (Yamaha, Biker24 Motospordiklubi) ees teine koht. Noorak ületas lõpujoone 14ndana ja oli Supersport klassis kaheksas.

Külgvankritel jätkasid eelmise aasta Eesti ja Soome meistrid Eero Pärn ja Mairon Meius (Kawasaki, Pärm Racing Team) sealt, kus eelmise aasta lõpetati ehk siis mehed sõitsid nüüd esmalt välja kvalifikatsiooni kiireima aja ning edestasid soomlaseid Markku Artiolat ja Kim Frimani (Yamaha) pea sekundiga. Võistlussõidus jätkus eestlaste hea minek ja nad edestasid soomlaseid lõpuks juba 46 sekundiga, kolmandaks tulnud vanameister Tarmo Tempel koos Silver Kuusega (Suzuki, Matate SK) kaotasid kaasmaalastele aga ringiga.

Harrastajate C klassis võitis kohe algusest liidrikoha enda kätte haaranud Erki Anto (BMW, Biker24 Motospordiklubi), kellele teisena lõpetanud Karol Kadarik (BMW) kaotas lõpujoonel 13 sekundiga. Kolmandaks sõitis end lätlane Juris Katkovs (Honda), tema jäi Antole alla juba 47 sekundiga.

Retro klassis käis rajal ainult neli sõitjat ning seal oli võidukas Urmo Kadakas (Vihur CZ), kellele järgnesid Mati Reinup (Vihur Yamaha, +24 sek), Andres Jaanisoo (Vihur CZ, +1 ring) ja Peeter Koval (Vihur Rotax, +6 ringi).

Eesti motoringraja meistrivõistluste järgmine etapp sõidetakse 13.-14. juunil Soomes Kemora rajal, auto24ringil kihutavad tsiklid aga 20. juunil, kui seal toimub EMV kolmas etapp.

Märksõnad

Tagasi üles