Sõitjaid ja nende esindajaid oli enne mai keskel Aravetel peetud võistlust hoiatatud, et registreerimata jõuproovil osalemine on keelatud ja toob endaga kaasa sanktsioone. Mõnele see mõjus (Postimehele teadaolevalt plaanis esialgu Aravete võistlusel osaleda 40 litsentseeritud kardisõitjat), kuid 20 sõitjat otsustas sisuliselt protestiaktsiooniks kujunenud üritusel ikkagi osaleda.
Erinevate osapooltega vesteldes tuli ilmsiks, et iseenesest väikeses kardisõitjate kogukonnas keevad intriigid täie hooga üle piiride ning vastasseisu tagamaad ulatuvad juba aastate taha. Räägitakse ühe või teise ärihuvidest, võimuvõitlusest, võistluste turvalisusest ja kardiliidu presidendi Marko Asmeri krõbedast suhtlemisstiilist. Lisaks kõigele teatas Asmer eile õhtul, et on juba alates mai lõpust presidendi kohalt sootuks lahkunud.
Kuid ikkagi – miks osalesid kardisõitjad võistlusel, millele ei antud ametlikult toimumiseks luba ning miks seda luba ei antud?
Möödunud aasta novembris esitas Prokart Eesti siinsele autospordiliidule taotluse uue võistlussarja – Rotax Eesti Challenge registreerimiseks. Muude masinaklasside kõrval pakuti seal võistlemiseks võimalust ka Rotax Micro ja Rotax Mini kartidele, milledel Eesti meistrivõistlustel ei saa sõita. Lisaks pidi just selle sarja kaudu saama võimaluse osaleda hooaja lõpus Rotaxi maailma karika finaaletapil.
Prokardi inimeste sõnul ei saadud registreerimisavaldusele mingit vastust. Seepärast saadeti 30. jaanuaril, 5. veebruaril, 23. veebruaril ja 12. mail alaliitu meeldetuletus, et taotlusele oodatakse siiani kirjalikku vastust, ent see olevat jäänudki saamata.