Barcelona fännide pahameel sundis suurfirmat kiirelt tegutsema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Postimees Sport
Copy
Barcelonaga liituv kaitsja Aleix Vidal klubi uues ebatraditsioonilise välimusega mängusärgis.
Barcelonaga liituv kaitsja Aleix Vidal klubi uues ebatraditsioonilise välimusega mängusärgis. Foto: SCANPIX

Barcelona jalgpallimeeskonnale vorme tootev Nike teatas erakordselt varakult, milline hakkab välja nägema klubi ülejärgmise hooaja mänguvorm.

Kui tavaliselt teavitab Nike klubisid uue mänguvormi kujundusest umbes 10-12 kuud enne selle avalikustamist, siis nüüd anti juba teada, et hooajal 2016-17 mängib Barcelona jälle traditsioonilises vertikaalsete triipudega mängusärgis. Nike tõmbas tänavu enda peale Barcelona fännide pahameele, kui kujundas meeskonnale särgi, mille triibud on horisontaalsed.

Paljude Barcelona fännide arvates sülitatakse sellega traditsioonidele, sest Barcelona on alates 1900. aastast mänginud alati vormis, mille triibud on sini-punased ja vertikaalsed. Nii andiski Nike suhete silumise eesmärgil varakult teada, et nende seekordne katsetus uue kujunduse abil rohkem särke müüa jääb vähemalt esialgu erandiks.

Seoses särgiga vaevab Barcelonat aga veel üks mure - viieaastane leping senise peamise särgisponsori Qatar Airwaysiga saab algava hooaja järel läbi. Aastatel 2003-2010 klubi presidendi ametit pidanud Joan Laporta, kes kandideerib sellesse ametisse järgmisel kuul toimuvatel valimistel uuesti, on juba teatanud, et ei kavatse valituks osutumise korral lennufirmaga lepingut pikendada. Põhjuseks on MMi korraldamiseks valmistuva Katari sattumine mitmetesse skandaalidesse, millest Barcelona soovib end Laporta sõnul distantseerida. Nii on klubi pikaaegne partner olnud näiteks UNICEF, mille põhimõtetega Kataris toimuvad süstemaatilised inimõiguste rikkumised kuidagi kokku ei lähe.

Samas peavad Laporta ja Barcelona juhtkond arvestama sellega, et särgisponsor kuluks klubile siiski ära - aasta pärast lõppev leping Qatar Airwaysiga toob Barcelonale sisse 165 miljonit eurot. Enne 2011. aastat ei olnud Barcelona särkide rinnaesisel kunagi ühtegi sponsorlogo. Alates 2006. aastast kandsid särgid küll UNICEFi logo, ent selle eest maksis Barcelona ise UNICEFile, mitte vastupidi.

Tagasi üles