Saada vihje

Velt oli Audrus Pärtelpojast taas selgelt kiirem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Postimees Sport
Copy
Superbike'ide start: Martin Pärtelpoeg (39), Hanno Velt (11), Andrejs Grinbergs (23).
Superbike'ide start: Martin Pärtelpoeg (39), Hanno Velt (11), Andrejs Grinbergs (23). Foto: Edgar Seemendi

Audru ringrajal sõideti läinud nädalavahetusel Eesti, Läti ja Leedu ja esmakordselt toimuva meeskondliku «Team Fight Baltic Championship» motoringraja meistrivõistluste etapid. Kui mujal Eestis ja Baltikumis kiusas enamus spordivõistluseid vihmane ilm, siis Pärnu külje all said ringrajasõitjad nautida päikeselist ilma.

Kõige kiiremas Superbike klassis näitas ajasõidus kiireimat ringiaega meistrivõistluste liider Hanno Velt (Kawasaki), kuid Martin Pärtelpoja (Honda) aeg oli ainult 0,032 sekundit aeglasem, mis andis hea eelduse, et tuleb põnev võidusõit. Väga hea esituse tegi koos Superbike’idega osaleva B1200 klassi (eelmistel aastatel Rookie 1000) sõitja Allan Meriküla (BMW), kes tegi oma isikliku ringirekordi ja surus end ajasõidus kiirema klassi sõitjate vahele kolmandaks ning pääses esimesse stardiritta.

Võistlussõidus sai stardist kõige paremini minema Pärtelpoeg, kuid mõni hetk hiljem suutis Velt temast mööduda ning iga ringiga suurendas ta konkurendiga vahet ja edestas teda lõpujoonel 4,4 sekundiga, kusjuures sama vahe oli meeste vahel ka hooaja esimesel samal ringrajal toimunud võistlusel. Kolmandaks sõitis end sarnaselt avaetapile lätlane Andrejs Grinbergs (BMW), kes jäi Veldist maha 19,6 sekundiga.

Pikka aega sõitis kolmandal kohal Toomas Tomson (Kawasaki), kes aga viimasel ringil põrkas ringiga mahajääjaga kokku ja kukkus ning talle märgiti tabelisse 10. koht. Head sõidud tegid ka Meriküla ja tema klassikaaslane Aivo Avik (BMW), kes lõpetasid sõidu üldarvestuses 4. ja 5. kohal. Tagarehviga kimpus olnud Meriküla edestas konkurenti lõpus 1,1 sekundiga. B1200 kolmandaks sõitis end Madis Vestel (Suzuki), kes kaotas Merikülale 15,8 sekundit.

Supersport ja B600 kvalifikatsiooni kiireim oli Kristian Beljaev (Yamaha), kuid tema edu Kristjan Sepa (Triumph) ees oli ülinapp 0,04 sekundit. Kolmanda aja sõitis välja B600 kiireim Kristjan Karu (Yamaha), kuid tema ringiaeg jäi esiduost maha juba 3,3 sekundit. Ainus naissõitja Maarja Noorak (Yamaha) sai 16 osaleja seas kirja 8. aja.

Tõelise põnevuslahingu pidasid esikohale Beljaev ja Sepa, kes kihutasid ratas rattas terve sõidu, kus suurema osa sõidust juhatas vägesid Beljaev, kuid Sepa leidis paar ringi enne lõppu võimaluse, pääses konkurendist mööda ja edestas teda lõpujoone poole sekundiga. Kolmandaks sõitis end leedulane Vidas Stankevicius (Kawasaki), kes kaotas Sepale juba 44 sekundiga. Leedulasest 3,4 sekundit hiljem lõpetanud Karu edestas B600 teist Kaiko Kolkaneni (Suzuki) poole sekundiga, klassi kolmas lätlane Rolands Legzdins (Honda) jäi Karust maha 17,6 sekundiga. Noorak oli üldarvestuses 12. ja Supersport klassis 4.

Külgvankritel võitsid valitsevad Eesti meistrid Eero Pärm – Mairon Meius (LCR Kawasaki) kvalifikatsiooni 4,6 sekundit kiirema ajaga, kui paremuselt teise aja kirja saanud Tarmo Tempel – Silver Kuusk (Suzuki). Võistlussõidus jätkus valitsevate meistrite domineerimine, kui nad edestasid Tempel – Kuusk tiimi 1 minuti ja 14 sekundiga. Kolmandaks tulnud Alvar Lepson – Gert Ottman (LCR Suzuki) kaotasid võitjatele juba kahe ringiga.

Tänavasõidu C-klassis ei leidunud vastast juba kvalifikatsioonis konkurentidest vähemalt 2 sekundit kiirema ringiaja sõitnud Erki Antole (BMW), kes võitis võistlussõidu poole minutiga lätlase Sergey Panevini (Honda) ees. Kolmandaks sõitis end 18 osaleja seas Siim Lekko (Honda), kes jäi teisest kohast omakorda 9,6 sekundit.

Eesti motoringraja meistri- ja karikavõistluste järgmine etapp sõidetakse 18.-19. juulil taas Audru ringrajal, kus samaaegselt toimub ka Soome meistrivõistluste etapp.

Tagasi üles