Saada vihje

Sarvedega mehike sunnib kihutama, leebe mees pidurdama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Margus Remmak peab Saaremaal olema ühekorraga nii kiire kui ka kainelt mõtlev ja rahulik.
Margus Remmak peab Saaremaal olema ühekorraga nii kiire kui ka kainelt mõtlev ja rahulik. Foto: Mihkel Maripuu

«Ühel õlal istub sarvedega mees ja ütleb, et anna minna, teisel aga leebe mehike, kes soovitab tagasi hoida. Mina pean olema nende kahe vahel,» iseloomustas Margus Remmak täna algava Saaremaa ralli eel valitsevaid tundeid.



Remmak seisab tõesti omapärase dilemma ees: et N-rühma Eesti meistriks tulla, peaks ta Saaremaal kihutama riski piiril, absoluutarvestuse tiitli võitmiseks oleks aga mõistlik end tagasi hoida ja kindlalt esiviisiku piiril lõpetada.

Kumb on tähtsam, kas Eestis mainekas ja konkurentsitihe suur N-rühm või raskesti jälgitav ja üldsuse silmis vähem tähelepanu pälviv absoluutarvestus – selle otsustamine jääb maitse-eelistuste maailma.

««Absoluutne» meister kõlab ikkagi paremini ja sellest saavad ka toetajad selgemini aru,» arvas Remmak. «Samas sooviks ka N-rühma võidu eest võidelda. Saaremaa ralli on alati ettearvamatu ja kõike võib juhtuda. Siin on kitsad teed ja kiviaiad…»

Enne meistrivõistluste viimast etappi näitavad punktitabelid intrigeerivat seisu. Absoluutarvestuses juhtiv Remmak tunnistas, et kardab eelkõige lähimat jälitajat, WRC-autoga sõitvat Georg Grossi,  N-rühmas peab ta aga ise üritama Egon Kaurist mööduda.

«Täpset taktikat pole me veel paika pannud,» väitis koos Olaf Suuderiga sõitev Remmak eile ennelõunal. «Ilmselt tuleb reede õhtustel kiirukatsetel end veidike tagasi hoida ja vaadata, milliseks seis kujuneb. Selle järgi tuleb paika panna ka laupäevane taktika.»

Kuigi jutuajamise alguses rääkis Remmak alalhoidlikust sõidust, jõudis ta lõpuks ikkagi selleni, et soovib Saaremaa ralli teisel päeval juba raju hooga kihutada. «Tegelikult tahaks võita,» sõnas ta.

N-rühma liider Kaur on noppinud tänavusest viiest rallist kolm võitu. Kolm nädalat tagasi sõidetud Viljandi ralli järel möödus ta tabelis Remmakust kolme punktiga. Seega piisab Kauril meistrikulla võitmiseks sellest, kui tal õnnestub Saaremaal lõpetada vähemalt otse Remmaku selja taga. Nii nagu Remmakul tiirlevad Kaurigi peas alalhoidlikumad mõtted.

«Oleme meistritiitli nimel terve aasta tööd teinud, seega sõidame Saaremaal nii, nagu võidu kindlustamiseks õige. Selle võistluse kõrge koha püüdmine pole peamine,» kinnitas koos kaardilugeja Erik Lepiksoniga autot jagav Kaur.

Subaru Imprezaga sõitev Kaur tunnistas, et meistritiitel oleks karjääri jätkumise seisukohalt väga oluline. Tšempionina on ju kergem sponsorite juurde minna ja uueks hooajaks toetust küsida. «Tegelikult ei taha ma veel sellele mõelda, viimane etapp on ju sõitmata. Kui aga tiitlit ei tule, oleks hooaeg suuresti ebaõnnestunud,» tõdes ta. «Oleme ju seda tiitlit päris kaua taga ajanud.»

Samal ajal kui N-rühma tiitliheitlus on puhtalt Kauri ja Remmaku asi, on absoluutarvestuses peale nende reaalne võimalus ka Georg Grossil. Teoreetilisi variante on veelgi, kuid ilmselt jäävadki need pelgalt teooriate valdkonda.

Absoluutarvestuse tabelis juhib tänavu kõikidelt etappidelt punkte kogunud Remmak Grossi ees 26 punktiga, Kaur kaotab talle juba 38 punkti. Seega piisab Remmakul võiduks Saaremaal esikümne piiril lõpetamisest. Sisuliselt tähendab see lihtsalt lõpuni sõitmist.

Meistritiitlite jagamise kõrval pakub Saaremaal pinget küsimus, mida suudab Eesti praegune parim rallimees Ott Tänak Ford Fiesta Super-2000 masinat roolides ja kas mõni muu N-rühma auto suudab kiiluda kolme WRC-masina vahele.

Märksõnad

Tagasi üles