Saada vihje

Suure Võidusõidu avapäev pakkus rohkelt põnevust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Suur Võidusõit 2015.
Suur Võidusõit 2015. Foto: Jaanud Ree

Eile sõideti auto24ringil rahvusvahelise ringrajavõistluse Suur Võidusõit 2015 esimese päeva võistlussõidud. 

Oodatuim võiduajamine oli mõistagi BMW 325 Cup sõit, kus koos eestlastega asusid rajale soomlaste võistlusmasinad.

Kui varasematel aastatel on soomlaste BMW-d tehniliste tingimuste tõttu mõned sekundid ringi peale kiiremad olnud, siis tänavused reeglite ühtlustamised on eestlased põhjanaabritele lähemale toonud. Isegi nõnda lähedale, et kvalifikatsioonis olid koguni 12 autot ühe sekundi sees. Parim eestlane oli seejuures teiselt kohalt lähtunud Mikk Maaten.

Viimasel õnnestus eessõitjast võistlussõidu käigus mööduda ning sõidu lõpuni Maaten oma kohta käest ära ei andnudki. Seega, enne järgmist BMW-de võidusõitu oli seis Eesti Soome maavõistluses 1:0.

Päeva teises stardis alustas parimalt kohalt samuti Maaten ning kõrged ootused olid pandud ka neljandast ruudust alustanud valitsevale Eesti meistrile Allan Tigasele. Start õnnestus Maatenil hästi, kuid pärast esimest kurvi pääses konkurent lähedale, võib-olla et isegi mööda. Siiski sisenes Maaten järgnevasse parem-vasak kurvi seestpoolt ning jõulise ja julge võttega võitles endale liidrikoha tagasi.

Soomlaste omavahelise pusimise tõttu tekkinud kokkupõrkest võitis enim just Tigane, kes kerkis sellega kolmandaks. Paraku selle koha ta kaotas ning sõit tuli lõpetada väljaspool poodiumit. Sõidu võitis teistkordselt Maaten, kes edestas finišisirgel konkurente veenvalt. Seega, Eesti-Soome 2:0.

Vormel-Scandic pakkus dramaatikat juba enne sõidu algust. Parima stardikoha eilses kvalifikatsioonis välja sõitnud Tõnis Vanaselja oli sunnitud startima boksist, teiselt kohalt üllatuslikult lähtunud Jan-Erik Meikupi ees oli seega tühi tee, kuid noormees jäi stardis stoppama ning Raimo Kulli haaras liidrikoha.

Tasapisi vahet kasvatades ta seda enam ei loovutanudki, ehkki sõidu lõpu poole kerkis üles võimalus, et finišilippu ta ei näegi. Nimelt oli tõrkuma hakanud Kulli vormel-Renault' jõuallikas.

Kuid põnevamad duellid toimusidki tagapool. Boksiteelt startinud Vanaselja jõudis kiiresti ees sõitvale grupile järele ning hakkas samm-sammult ettepoole tõusma. Esimene ohver oli Keijo Kaasik, seejärel Karl-Gustav Annus. Rohkem nõudis aega Frederik Pihlakasest möödasaamine, kuid viimase masina tehnilise vea tõttu oli see siiski lõpuks võimalik. Enne jõudsid aga mehed publikule pakkuda nauditava duelli.

Traditsiooniliselt sõidetakse vormelite teine start pühapäeval, mil tulevad starti taaskord ka BMW 325 Cup masinad, aga sedapuhku sõidavad nad 45-minutilise juhivahetusega kestvussõidu. Oma debüüdi Suurel Võidusõidul teeb Henrik Normann, kes asub head tulemust jahtima Kasmar Tunderi paarimehena.

Ühtlasi stardib tänase võidumehe Mikk Maateni kõrval Eesti üks lootustandvamaid noori võidusõitjaid Tristan Viidas. Oodata on taaskord tulist heitlust Eesti ja Soome esisõitjate vahel.

Märksõnad

Tagasi üles