Autosport nõudis välja eelmisel kuul ilmunud Töötervishoiuameti raporti, kust selgub, et ka Marussia võistkonnal oli õnnetuse toimumises märkimisväärne roll. Sellegipoolest leidis amet juurdluse tulemusena, et kellelegi süüdistust ei esitata.
Raporti järgi osales de Villota 2012. aasta 3. juulil Duxfordi lennuväljal toimunud sirgetestil. Hispaanlanna oli päeva alguses kurtnud, et sidur ei kuula sõna, kui vormeli rattad on täielikult välja pööratud, kuid teda rahustati, et «see pole oluline, kuna sirgetesti ajal pole niikuinii vajadust rattaid täielikult välja pöörata».
Lisaks andis võidusõiduinsener de Villotale rooli istumise eel hulga märkmeid, kuid neis polnud infot selle kohta, kuidas autot peatada või «milline käik tuleks tagasi boksiteele jõudes valida». Raportis märgitakse lisaks, et tiim kasutas tol päeval tavapärasest erinevat autoveohaagist, mille tagaluuk oli «ebatavaline» ja «suurem».
De Villota alustas päeva sõiduga tavaautos, sellal kui võidusõiduinsener talle päevakava tutvustas. Samas rõhutab raport uuesti, et pidurdamis- ja peatumisprotseduurist polnud ka siis juttu. Seejärel istus hispaanlanna juba vormel-1 auto rooli ja läbi kahel korral edukalt ettenähtud distantsi.
Boksi naastes pidurdas de Villota kuni kiiruseni 45 km/h normaalselt. Kuid kui mootori pöörded langesid 4100 peale, oli vormelil käik endiselt sees ning sel hetkel sekkus tühikäigupiiraja, et kiirus veelgi ei langeks ja mootor välja ei sureks.
«Sel hetkel algas esmakordselt andmetes kõikumine, mida esines kokku kolm korda. See näitab, et auto «võitles» sõitjale vastu,» seisab raportis. Hispaanlannale «ei olnud keegi selgitanud, kuidas tühikäigupiiraja mõjutab auto peatumist».