Kas särtsu täis sari kukutab kuninga vormelitroonilt?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nelson Piquet Jr. (esiplaanil) võitis elektrivormelite sarja põneval avahooajal tiitli vaid ühepunktise vahega Sebastien Buemi ees.
Nelson Piquet Jr. (esiplaanil) võitis elektrivormelite sarja põneval avahooajal tiitli vaid ühepunktise vahega Sebastien Buemi ees. Foto: PA Wire/Press Association Images/Scanpix

Elektrivormelite ehk vormel-E sarja avahooaeg sai nädalavahetusel Londonis ülipõneva lõppakordi, kui Nelson Piquet Jr. krooniti vaid ühepunktilise eduga üldvõitjaks ja tiitliheitlus käis viimase sõidu viimaste meetriteni. Ent kas elektrivormelitel on tõesti potentsiaali, et jätkuvalt kuninglikuks sarjaks tituleeritav vormel 1 mõne aasta jooksul troonilt tõrjuda?

«Nelja-viie aasta pärast möödub vormel-E vaatajanumbrite osas vormel 1st,» arvas Richard Branson Londonis peetud viimase etapi ajal. «10–15 aastat tagasi leidsid kõik, et elektriautod on vanaemadele. Tänapäeval on meil aga juba olemas 220 km/h kihutavad vormelid, mis näevad sihvakad ja seksikad välja ning aitavad kaasa revolutsioonile, mida maailm vajab,» lausus miljardär.

Kahtlemata on vormel-E teinud avahooajal paljusid asju õigesti, alustades kasvõi sellest, et vaid nelja aastaga jõuti idee tasandilt toimiva võistlussarjani. Projekti promootor Alejandro Agag alustas targalt, sest avahooajal pidid kõik tiimid kasutama täpselt ühesugust autot, mis meelitaski elektrivormelite rooli niivõrd märkimisväärse sõitjateplejaadi. Muidugi juhtus uues sarjas ka piinlikuvõitu apse, kuid vormel-E näitas ühe hooajaga, et tal on taskus hulk trumpe. Kas neist siiski piisab vormel 1 sarjast möödumiseks?

Tagasi üles