Saada vihje

Suvine Rally Estonia tõi korraldajatele võlakoorma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kuigi Rally Estonia pakkus tuhandetele fännidele võimsa elamuse, oli just loodetust väiksem piletimüük see, mis korraldajad suurde miinusesse jättis.
Kuigi Rally Estonia pakkus tuhandetele fännidele võimsa elamuse, oli just loodetust väiksem piletimüük see, mis korraldajad suurde miinusesse jättis. Foto: Karli Saul

Suvel tuhandeid Eesti rallisõpru vaimustanud, isegi Eesti läbi aegade edukaima rallisõitja Markko Märtini vähemalt üheks võistluseks rajale tagasi toonud Rally Estonia korraldajad tegelevad siiani rahaliste kohustuste tasumisega. Juuli keskel toimunud suurüritus tootis suure miinuse.


«Tegemist on reaalselt tasumata arvetega,» tunnistas ralli peakorraldaja Urmo Aava, ent ei soovinud täpsustada, kui suurest summast jutt käib. Lõpuks ta märkis, et ürituse eelarvest moodustab see umbes kümme protsenti.

Suvel rääkis Aava, et kolm päeva kestva ralli eelarve küündib kümne miljoni kroonini. Seega võib kahjum ulatuda miljoni kroonini.

Juba enne võistlust möönis Aava, et kogu eelarve pole kaetud, ots otsaga kokkutulemiseks pidanuks korraldajad müüma 10 000 piletit. Kuigi juuli keskel toimunud rallil oli kiiruskatsetel palju rahvast, jäi piletitulu loodetust väiksemaks. «Kontroll oli vilets, liiga palju piletita inimesi pääses läbi,» tõdes Aava.

Vaatamata probleemidele pole võimatu, et Aava korraldab koos mõttekaaslastega rallit ka tuleval hooajal. Seda muidugi tingimusel, et vanad võlad saavad likvideeritud, üritus ise oleks aga tänavusest pisut väiksem.

«Ralli võiks kesta kaks päeva ja kiiruskatsete kilomeetreid jääks tänavusest vähemaks,» mõtiskles Aava. «See ei tähendaks tavaliseks Eesti ralliks taan­dumist – tahame taset hoida ja pakkuda publikule kaks tihedat võistluspäeva ning lisaks ka muud huvitavat. Näiteks laupäevaõhtune kontsert peaks kindlasti programmi jääma.»

Veel suvel oli juttu, et Rally Estonia võiks mõne aasta pärast jõuda IRC-sarja üheks osavõistluseks. Programmi vähenemine annaks sellele ideele tagasilöögi. Aava sõnul pole korraliku sarja etapi Eestis korraldamine utoopia, kuid selleks ei piisa vaid mõne inimese suurest tahtest.

«Nii suure võistluse korraldamine eeldab kõigi Eesti autospordi osaliste ühist soovi ja pingutust,» rääkis Aava. «See eeldab kolme inimese aastaringset tegutsemist, põhitöö kõrvalt pole selline asi võimalik. Meil olid aga kümme korraldusega lähemalt seotud inimest vabatahtlikud.»

Tagasi üles