Rahvusvaheline Autospordiliit FIA leevendas vormel-1 sarjas võistlemiseks vajaliku superlitsentsi saamise tingimusi.
FIA muutis vormel-1 sarja pääsemise taas pisut lihtsamaks
Pärast 17-aastase Max Verstappeni liitumist Toro Rosso võistkonnaga teatas FIA, et alates uuest hooajast võetakse kasutusele punktisüsteem, mille põhjal vormel-1 sarja pürgiv sõitja peab kolme aasta jooksul koguma vähemalt 40 punkti. Sõitjad ja tiimid kritiseerisid aga esialgset punktijagamise viisi ning nüüd on FIA selle üle vaadanud ja teinud arvestatavaid muudatusi, kirjutab Autosport.
Varasema plaani järgi oleks planeeritava vormel-2 sarja võit andnud lausa 60 punkti, GP2-sarja võit 50 punkti, ent näiteks IndyCari, kestvussõitude MMi LMP-1 klassi ja vormel-3 eurosarja võit vaid 40 punkti. Uue tabeli järgi teenivad siiski kõik nimetatud sarjade võitjad 40 punkti, lisaks saavad 40 punkti ka vormel-2 sarja teise ja kolmanda koha omanik.
Algsesse nimekirja on lisatud elektrivormelite ehk vormel-E sarja võit, kusjuures esikoha teeninu saab automaatselt superlitsentsi. Lisaks on võimalik punkte teenida ka DTMi ja WTCC turismiautode sarjadest ning IndyCari järelkasvusarjast Indy Lights. Samuti leevendas FIA testisõitjatele kehtivaid tingimusi - eelmainitud viimase kolme aasta pikkune periood, mille jooksul kogutud punkte litsentsi taotlemisel arvestatakse, peatub kuni kolmeks aastaks juhul, kui sõitja asub mõne vormel-1 võistkonna juures tööle testisõitjana.
Verstappen kogunuks uue süsteemi järgi mullu vormel-3 sarjas saadud kolmanda koha eest vaid 20 punkti ning pidanuks kas tänavu uuesti samas sarjas poodiumile jõudma või valima osalemise mõnes teises sarjas. Alates uuest hooajast peavad sõitjad superlitsentsi taotlemiseks olema vähemalt 18-aastased, läbima reeglite tundmist puudutava eksami ning olema osalenud vähemalt kahel hooajal mõnes madalamas vormelisarjas.
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | |
FIA F2 | 40 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
GP2 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 |
F3 eurosari | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
WEC LMP1 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
FR 3.5 | 35 | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 |
GP3 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Super Formula | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
WTCC | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
DTM | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Indy Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Rahvuslik FIA F4 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Rahvuslik F3 | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
FR 2.0 | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
CIK-FIA Senior | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |