Täna Tartu linnakatsega alanud Rally Estonia pakkus palju ärevaid hetki juba ennelõunasel kvalifikatsioonikatsel, kus üks soosikuid Sander Pärn sõitis vastu puud ja katkestas ning Timmu Kõrge seikles autoga rajalt välja pealtvaatajate vahele. Esimese kiiruskatsega intrigeeris teisi aga venelane Aleksei Lukjanuk, kes suutis oma N-rühma masinaga edestada kõiki R5 autodega kihutavaid konkurente.
Närviline algus ja venelase liidriks tõusmine
«Kõva mees, midagi pole ütelda,» lausus Karl Kruuda kaardilugeja Martin Järveoja, kui kuulis, et Lukjanuk oli seljatanud asfaldil ja libedatel munakiviteedel kulgenud kiiruskatsel konkurendid. Samas sai just munakividest lõik saatuslikus parima eestlasena 3. koha saanud Kruudale. «Pidurdades tekkis libedal pinnal justkui vesiliug. Ehmatasin ja tõmbasin korraks käsipidurit,» tunnistas Lukjanukile 0,4 sekundit kaotanud Kruuda.
Äreva hetke elas Kruuda üle ka hommikul kvalifikatsioonikatsele eelnenud treeningul. «Hommikul oli tee veel pisut libe. Hakkasin välja sõitma ja vaatasin, et panen vastu posti – selle vältimiseks lasin auto põllule,» kirjeldas Kruuda hommikust vahejuhtumit.
Kvalifikatsioonis ja ka avakatsel näitas head kiirust Martin Kangur, kes alustab täna võistlust 5. kohalt. Kaheksakuulise pausi järel võistlev mees rääkis pärast kvalifikatsioonikatset, et hoog on korralik ning võistluse algus tekitas hea tunde.
Kõige kurvemalt lõppes päev Pärnale, kes oli sunnitud kvalifikatsioonikatse teelt väljasõidu järel katkestama. «Juhtus midagi imelikku – parem kiire kurv ning auto keeras järsku vasakule. Ma ei saanud enam midagi teha ning väliskurvis tuli puu ette. Täpselt ei tea, mis juhtus,» selgitas Pärn.
Omamoodi seikluse korraldas endale ka Kõrge. Esmalt suretas ta kvalifikatsioonikatse stardis auto välja, hakkas kaotatud aega tagasi tegema ja sõitis rajalt välja otse võistlust jälginud publikusse. Õnneks jõudsid inimest eest hüpata ning keegi viga ei saanud. Õhtuse linnakatse ajaks oli Peugeot`ga sõitev mees rahunenud ja sai kirja 8. aja.
Kvalifikatsioonikatse 15 paremat said valida endale tänaseks stardikoha. Kõige suuremas hinnas oli 15. positsioon. Äparduse tõttu valikuid teinud meeste hulgast välja jäänud Kõrge läheb täna rajale 18. autoga. «Kvalifikatsioonis kiireimateks olnud meest jaoks on see isegi natuke ebaõiglane, sest 18. stardipositsioon on väga hea,» märkis ta.