Saada vihje

McLareni probleemide põhjuseks võib olla kultuuride kokkupõrge

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Yasuhisa Arai.
Yasuhisa Arai. Foto: SCANPIX

McLareni vormel-1 meeskonna selle hooaja raskuste üheks põhjuseks võivad olla kultuurilised erinevused. Tiimile mootoreid tootva Honda mootorispordiosakonna juhi Yasuhisa Arai viimased väited annavad aga märku, et muudatusi ei plaanita.

McLareni võidusõidudirektor Eric Boullier soovitas hiljuti Hondal värvata insenere teistest meeskondadest, et ülejäänud mootoritootjatele kiiremini järele jõuda. Honda jõuallikad on sel hooajal olnud konkurentidega võrreldes nii lahjemad kui ka vähem vastupidavad, Arai ei pea aga Ferrari või Mercedese töötajate ülemeelitamist realistlikuks variandiks.

«See on suurepärane mõte, kuid minu arvates oleks kellegi kuskilt mujalt toomine väga keeruline. Tal oleks raske meiega koos töötada, sest töökultuur on erinev, samuti töövahendid, simulaatorid ja kõik muu,» lausus Arai väljaandele Autosport. «Sel inimesel võivad küll olla tipptasemel oskused, aga tal läheks liiga kaua aega, et meie tööstiiliga kohanduda. Lisaks tahame Hondas, et meie töötajad oleksid ametis pikka aega, nii et kui keegi tuleb ja kuue kuu pärast lahkub, oleks see väga halb. Me ei tööta sellisel moel,» selgitas Arai.

Samuti soovitas Boullier Hondal kasutada rohkem McLareni tehnoloogilisi teadmisi, Arai laitis aga ka selle mõtte maha. «Ehkki jõuallikas ja auto rung on mõlemad väga tähtsad, erinevad nende puhul kasutatavad tehnoloogiad märkimisväärselt. Kui mõni insener tuleb ja hakkab tööle mootori juures, siis see ei toimi. Ja kui keegi meist läheks McLarenisse, poleks ka sellest kasu,» arvas Arai.

«Peame lihtsalt üksteist mõistma ja ühiselt tööd tegema,» sõnas Arai, kes ei kahtle kõigest hoolimata selles, et McLaren ja Honda on võimelised üheskoos edukalt tegutsema. «Hooaeg on praegu poole peal ning oleme Ericuga ja teiste inseneridega väga palju arutelusid pidanud. Loodetavasti võivad nad hooaja teises pooles uhked olla, et meiega koos töötavad,» ütles jaapanlane.

Tagasi üles