Saada vihje

Käsitöö-Ladaga BMWde maailmas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kalmer Vaht kihutab pealtnäha Ladaga, kuid suudab sellega püsida kõrges konkurentsis.
Kalmer Vaht kihutab pealtnäha Ladaga, kuid suudab sellega püsida kõrges konkurentsis. Foto: Piret Jaani

Kalmer Vaht seisab oma päevinäinud punase Ladaga Vasalemma rallikrossiraja hooldusala kõige tagumises otsas. Ometigi astub iga natukese aja tagant auto kõrval seisva mehe juurde inimesi, kes küsivad fännikaarti, lihtsalt autogrammi või luba end koos temaga pildistada. Pole kahtlust: Vaht on Eesti rallikrossis erandlik ja silmapaistev nähtus.   

«Autoralli mind ei huvita – meeldib hoopis mees mehe vastu võitlus,» tunnistab 47-aastane mees. «Nooruses sõitsin motokrossi, kuulusin Eesti koondisse, tulin noorteklassis Nõukogude Liidu meistriks ja jõudsin meistersportlase tasemeni välja.» Vahi tase oli nii kõrge, et isegi ajateenistuse veetis ta Moskvas CSKA värvides krossi sõites.

Vaht on motokrossis Eesti meistrikski kroonitud, kuid pärast selle alaga lõpparve tegemist oli ta pikki aastaid spordist eemal. Kümmekond aastat tagasi ostis ta aga ühe müügis olnud Lada, pani sellele korralikud naelkummid alla ja läks järvejääle kihutama. Sellega oli kuradile sõrm antud.

«Mis sa niisama kihutad, vaja oli ikka võistelda,» räägib ta oma esimestest sammudest autospordis. «Vaatasin, et päris hästi tuleb välja. Ehitasin siis autole sisse turvapuuri ja osalesin autokrossi võistlustel.»

Märksõnad

Tagasi üles