Legendaarsed Murakas ja Rüütel osalevad Kurzeme ralli kiirusfestivalil

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Postimees Sport
Copy
Ford Escort MK2.
Ford Escort MK2. Foto: Rally Kurzeme 2015

Sel laupäeval, 29. augustil, toimub Rally Kurzeme 2015 raames rallilegendide võitlus. Rallis osalevad Baltikumi parimad võidusõitjad, kes esinevad identsetel autodel. Samuti võtavad võistlusest osa eelmise sajandi parimad piloodid ning need, kes on tulnud parimate sõitjate sekka mitu hooaega tagasi.

Läti, Leedu ja Eesti meeskonnad võistlevad Rally Kurzeme esmaalgataja Mārtiņš Sesksile pühendatud karika nimel. Igast meeskonnast on osalemas kolm nimekat pilooti: Ivars Caune, Andris Kārkliņš ja Agris Staņēvičs Läti tiimist, Eugenijus Tumalevicius, Rolandas Mackevicius ja Egidijus Paulauskas Leedust ning Margus Murakas, Raido Rüütel ja Venemaalt pärit Stanislav Grjazin Eesti meeskonnast.

«Ühe ürituse raames oleme suutnud koguda kokku rallilegende, kes on võitnud nii NSV Liidu, siseriiklikel kui ka rahvusvahelistel meistrivõistlustel. Rally Kurzeme 50. aastapäeva tähistamiseks on need mehed naasnud rajale, et pakkuda oma fännidele võimalust näha neid taas tulises võitluses. Vaatamata sellele, et paljud neist on olnud rallispordist eemal juba kümme aastat, pole nad kaotanud oma ärevust, võiduhimu ega vilumust, mis on saavutatud täna tuhandetele läbisõidetud rallikilomeetritele,» ütles kiirusfestivali Rally Kurzeme 2015 direktor Uldis Hmieļevskis.

Rallilegendide Lahingus sõidavad kõik juhid tagaveosillaga Ford Escort MK2-ga, mis pärineb aastast 1970 ning on olnud oma aja parimate rallisõiduautode seas. Nende võimsus ületab 200 hobujõudu, mis tähendab, et isegi neil erakordselt andekatel rallimeestel tuleb pingutada saavutamaks võimalikult häid tulemusi.

«Fännid arutavad sageli, millised oleksid olnud tulemused, kui sõitjatel oleksid kiiremad autod või kui nad ei puutuks kokku tehniliste raskustega võistluse ajal. Rallilegendide Lahing on ainulaadne võimalus selgitada välja, kes on kõige kiirem võidusõitja,» selgitas Hmieļevskis.

Rallilegendide Lahing on meeskonnavõistlus ning võitjad selgitatakse välja kõigi meeskonnaliikmete tulemuste kokkuarvutamise teel. Poolfinaalis võistleb iga meeskond mõlema vastasmeeskonnaga. Rajal on samaaegselt kaks sõitjat ning kolmest ringist koosneva sõidu võitja teenib kaks punkti. Poolfinaali võitjad osalevad finaalis, ülejäänud meeskonnad saavad katsuda jõudu veel ühes viimases lahingus. Kaks finalisti võistlevad Kruusakuninga tiitli eest.

Rallilegendide lahing toimub samuti legendaarsel Vecpilsi rajal, rallilahingu finaal toimub kell 12.30 Radio Skonto Vecpils autokrossi rajal. Seal selgub, kes saab Kruusakuninga tiitli. Võitlus Rallilegendide karika eest toimub laupäeva õhtul Liepaja kiiruskatsel, kus kõik 19 meeskonda võistlevad omavahel. Seekord sõidavad piloot ja kaaspiloot ühe ringi. Võitja koondarvestuses selgub Radio Skonto Vecpils autokrossi rajal ja Liepaja kiiruskatsel saadud tulemuste põhjal.

Rallilegendide Lahing nii Radio Skonto Vecpils autokrossi rajal kui ka Liepaja Port etapp toimuvad pärast Rally Kurzeme 2015 kiiruskatset. Fännid saavad omakorda jälgida võidusõite vastavalt kell 11.00 ja 17.30. Mõlemas ralli toimumiskohas tegutsevad toitlustusettevõtted ning laste jaoks on ette nähtud töötoad, kus terve päeva jooksul toimuvad loovad tegevused.

Sissepääs SS7 Radio Skonto ja SSS12 Liepājas osta aladesse, nagu ka Rallilegendide Lahingu ja muudele samaaegselt toimuvatele rallivõistlustele, kehtib Kiirusfestivali Vaatajakaardi või ühekordse pääsme alusel, mille hinnaks on 10 eurot ja mida on võimalik soetada võistluste toimumiskohtades asuvatest müügipunktidest.

Märksõnad

Tagasi üles