Vangi ja kohe vabaks: Jaroslavli katastroofis leiti lõpuks ametlik süüdlane

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy

Neli aastat pärast lennukatastroofi, kus hukkus kogu Jaroslavli Lokomotiivi jäähokimeeskond, jõudis kohus lõpuks otsusele Jak-Service Airlinesi asedirektori Vadim Timofejevi osas, kes mõisteti õnnetuse toimumises süüdi.

Jaroslavlil ringkonnakohus määras Timofejevile viieaastase vanglakaristuse, kuid teatas kohe pärast otsuse väljakuulutamist, et seoses tänavu kehtiva võidupüha aastapäeva amnestiaga pääseb mees tagasi vabadusse. Timofejev oli ainus inimene, kellele esitati 2011. aastal 5. septembril toimunud katastroofi järel ametlik süüdistus. «Tänan hukkunute sugulasi, kes on mulle toetust avaldanud. Ehkki nende lein on valus, pole nende südamed kalgiks muutunud,» vahendab TASS Timofejevi sõnu pärast otsuse väljakuulutamist.

Lennufirmale kuulunud Jak-42 kukkus alla kõigest loetud sekundid pärast katset Tunošna lennuväljalt õhku tõusta. Valgevene pealinna Minskisse suunduma pidanud lennukis viibis kogu Jaroslavli Lokomotiivi hokimeeskond, lisaks meeskonna treenerid, arstid ja ülejäänud abipersonal. Peale 37 reisija oli lennukis kaheksa meeskonnaliiget ehk kokku 45 inimest. Hukkusid kõik peale lennuinseneri Aleksandr Sizovi, kes pääses raskete põletushaavadega.

Uurimiskomisjon tuvastas õnnetuse põhjusena selle, et piloot vajutas kogemata õhkutõusu ajal piduripedaali, mistõttu lennuk ei saavutanud õhkutõusuks vajalikku kiirust, sai küll rattad maast lahti, kuid riivas lennuraja lõpus olnud valgustusmasti, kukkus alla ja süttis põlema. Samuti selgus, et kapten Andrei Solontsev ja teine piloot Sergei Žuravljov olid võltsinud andmeid, mis justkui kinnitasid, et nad on selle lennukitüübiga lennates läbinud piisavalt tunde. Katastroofi päeval oleksid mõlemad pidanud tegelikult viibima täiendkoolitusel, lisaks avastati teise piloodi organismist keelatud fenobarbitaali tarvitamise jälgi.

Timofejevile pandi süüks seda, et Jak-Service ei kontrollinud korrektselt pilootide kvalifikatsiooni. Lennufirma juht ennast süüdi ei tunnistanud. Mullu detsembris alanud kohtuprotsessi käigus kuulati üle enam kui sada tunnistajat, hukkunute omast ja eksperti. Lõppotsuse ettelugemisele kulus kohtunikul Vjatšeslav Vostrikovil ligi 20 tundi.

Timofejevi vabastamine on seotud sellega, et Suure Isamaasõja võidu puhul antakse Venemaal tänavu süüdimõistetule laiaulatuslikult amnestiat. Hinnanguliselt võib poole aasta jooksul kehtiv armuandmine puudutada koguni kuni 400 000 inimest. 

Tagasi üles