Turvalisem F1 naaseb mornilt Jaapanisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärast Jules Bianchi surma valitses F1 sõitjate seas lein. Ka pühapäevasel Jaapani etapil on varakult hukkunud prantslane kolleegide mõtetes.
Pärast Jules Bianchi surma valitses F1 sõitjate seas lein. Ka pühapäevasel Jaapani etapil on varakult hukkunud prantslane kolleegide mõtetes. Foto: AFP/SCANPIX

VORMEL-1. Sel nädalavahetusel võõrustab kuninglikku võidusõidusarja taas Jaapani etapp, mis läks mullu ajalukku raske õnnetusega, mille järel suri noor Prantsuse sõitja Jules Bianchi. Aasta aega tagasi toimunud avarii järel on F1 sarjas läbi viidud mitu turvalisust suurendavat muudatust, kuid Suzuka ringraja kohal ripub sel nädalavahetusel endiselt morn meeleolu ja teadmatus, kuidas tulevikus nii ränkade tagajärgedega õnnetusi vältida.

Vormelisõpradele pole vaja meelde tuletada eelmise aasta 5. oktoobrit, kui Manor Marussia eest sõitnud Bianchi kaotas Jaapanis vihmasajus oma auto üle kontrolli ja sõitis rajalt välja otsa traktorile, mis vedas ära ring varem samas kohas välja sõitnud Adrian Sutili autot. Raskete vigastustega Bianchi viidi haiglasse, kuid ta ei tulnud järgneva üheksa kuu jooksul enam kordagi teadvusele ja suri tänavu juulis.

Ränga avarii järel moodustas Rahvusvaheline Autoliit (FIA) 10-liikmelise uurimiskomisjoni, mis teatas oma 396-lehelises raportis, et õnnetuses oli süüdi Bianchi, kes ei valinud sobivat sõidukiirust. Lisaks tegi komisjon ka mitu ettepanekut, kuidas edaspidi sõite turvalisemaks muuta, ning kuigi käesoleval hooajal ongi hulk aspekte muudetud või uuendatud, on need avalikkuse kõrgendatud tähelepanu alla sattunud just käesoleva nädalavahetuse eel.

Tagasi üles