Ferrarit ülbuses süüdistav Red Bull: seis on muutunud kriitiliseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Red Bulli tiimijuht Christian Horner silmitseb mõtlikult taevast: mida lähitulevik võistkonnale toob?
Red Bulli tiimijuht Christian Horner silmitseb mõtlikult taevast: mida lähitulevik võistkonnale toob? Foto: SCANPIX

Red Bulli vormel-1 võistkonna juht Christian Horner lausus portaalile Motorsport.com, et tiimi seis on uut hooaega silmas pidades kriitiliseks muutunud.

Eelmise nädala lõpus kinnitas Red Bull, et nende tulevik vormel-1 sarjas sõltub sellest, kas Ferrari annab neile uueks hooajaks konkurentsivõimelised mootorid või mitte. Tiim loobus kehtivast lepingust hoolimata ise Renault’ jõuallikate kasutamisest ning ka Mercedes ei soostunud neile oma mootoreid tarnima, mis jätabki valikusse vaid Ferrari. Itaalia tiim teatas aga täna Motorsporti allikate andmetel, et on valmis Red Bullile andma vaid tänavuse mootorimodifikatsiooni.

See tähendaks, et Red Bull jääks uuel hooajal jõuallikate poolest alla mitte ainult Ferrari tehasetiimile, vaid ka Sauberile ja uustulnukana sarjaga liituvale Haasi võistkonnale. Mõlemad hakkavad kasutama Ferrari jõuallikaid, mis pole küll uusimad versioonid, kuid siiski selgelt värskemad tänavustest mootoritest.

«Seis on praegu kriitiline, sest hetkel pole meil mingit mootorit. Oleme juba omadega hiljaks jäänud – väga hiljaks. Toro Rosso seis on isegi hullem kui Red Bullil ja olukord oli raske juba kahe nädala eest,» lausus morn Horner pärast nädalavahetusel peetud Jaapani etappi.

Abiks võib olla ähvardus

Ühe võimalusena saaks Red Bull ähvardada, et boikoteerib tootjate ettepanekut lubada hooaja käigus jõuallikaid arendada. Selle plaani eestvedaja on just Ferrari ning kui kava läbi ei lähe, peavad uue hooaja mootorite lõppversioonid valmima 28. veebruariks.

Ferrari tiimiboss Maurizio Arrivabene jäi Jaapani etapi järel sõnades Red Bulli häda suhtes võrdlemisi ükskõikseks. «Me ei paku kellelegi mootoreid. Kui inimesed äri ajavad, ei jaga nad kõike meediaga ja ka mina ei kavatse seda teha,» lausus Arrivabene.

Itaallaste hoiak on Red Bulli vihale ajanud ning täna Saksamaa ajakirjale Auto Motor und Sport antud intervjuus sõnas tiimi nõunik Helmut Marko, et Ferrari on laskunud räpaste mängude mängimise tasemele. «Me ei taha kaasa mängida ning meie plaan sarjast lahkuda saab sel moel aina enam jõudu juurde. On väga ülbe pakkuda meile 2015. aasta mootoreid, sellal kui Sauberi ja Haasi käsutusse jõuavad 2016. aasta jõuallikad,» kurjustas Marko.

Red Bulli uued võimalused

Red Bulli juhtkond on viimase paari nädala jooksul juba mitu korda vihjanud, et sugugi võimatu pole ka tõepoolest sarjast lahkumine. «Meie jaoks on tähtis, et meil oleks esmaklassiline jõuallikas. Kõigepealt peame Renault’ga lepingu korrektselt lõpetama, kuid minu arvates on Dietrich Mateschitz (Red Bulli omanik – toim) selles osas asja üsna selgeks teinud,» lausus Horner.

Horneri sõnul on Mateschitzil alati võimalus keskenduda vormel-1 asemel muudele tegemistele. «Kui tunneme, et me pole võistlusvõimelised, kavatseme kindlasti otsida uusi võimalusi. Milton Keynes (Red Bulli arenduskeskus – toim) on andekaid inimesi täis ja peame vaatama, kus me saaksime nende annet rakendada,» sõnas Horner.

Tagasi üles