Red Bulli konkurendid: ärgu jonnigu, vaid võtku vastu, mida pakutakse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Sauberi tiimijuht Monisha Kaltenborn.
Sauberi tiimijuht Monisha Kaltenborn. Foto: SCANPIX

Sauberi vormel-1 võistkonna juht Monisha Kaltenborn avaldas arvamust, et Red Bulli tiim ei tohiks nii palju oma praeguses olukorras süüd teiste kaela veeretada, vaid peaks võtma vastu just sellised jõuallikad, mida neile pakutakse.

Sky Sportsi kaudu fännide küsimustele vaadates oli Kaltenborn üsnagi konkreetne. «Meil on nendega pikk ühine ajalugu, sest just meie tõime nad selle spordiala juurde ja oleme kümme aastat nendega koostööd teinud. Aga viimase paari aasta jooksul on neile olnud lubatud niivõrd palju sellist, milles pole teistega kokku lepitud,» sõnas Kaltenborn, meenutades 1995. aastat, kui Red Bulli reklaamid esmakordselt just Sauberi autode külgedele jõudsid.

«Kui küsimusele otse vastata, siis leppigu sellega, mis neil praegu on. Meie oleme seda aastaid teinud, miks siis nemad ei võiks samamoodi käituda?» leidis Kaltenborn.

Sama meelt oli ka Williamsi tehniline juht Pat Symonds. «Pean neist kui võistkonnast väga lugu, sest nad on näidanud häid tulemusi ja vägevalt võidu kihutanud. Neil on praegu raske aeg, aga loodetavasti saavad nad madalseisust üle, sest hea oleks neile jälle rajal kohta kätte näidata,» sõnas Symonds.

«Nad on keerulises seisus ja nad pole kõige paremini käitunud – ilmselt ajab see nii mõnegi poolehoidja endast välja. Mäletan, et mu isa ütles ikka: kui kaotad, ära räägi sõnagi, ja kui võidad, räägi veel vähem,» esines Symonds huvitava mõtteteraga. «Võib-olla peaksime kõik selle põhimõtte järgi käituma.»

Kaltenborni sõnul on edu Red Bulli käitumisele halvasti mõjunud. «Ajal, kui olime veel partnerid, ja isegi siis, kui Red Bullist sai eraldiseisev võistkond, olid lood teistsugused. Ütleksin, et nende suhtlusoskus ei ole enam samal tasemel,» meenutas Kaltenborn.

Red Bulli suhted mootoritarnija Renault’ga muutusid käesoleva hooaja käigus pingeliseks ning tiim teatas, et loobub koostööst, kuid kuna Ferrari ega Mercedes polnud nõus neile uusi jõuallikaid tarnima, soojendatakse nüüd taas prantslastega suhteid. Hetkeseisuga näib, et pärast 2008. aastat ei võida Red Bull tänavu ainsatki etappi. Oma praeguses seisus korduvalt konkurente süüdistanud tiimi omanik Dietrich Mateschitz on ähvardanud ka sarjast lahkuda, lubades jätkamise osas lõpliku otsuse langetada oktoobri lõpuks.

Tagasi üles